مدیر ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان اردبیل گفت: تاکنون 8.9 درصد خانوارهای استان اردبیل در سرشماری اینترنتی مشارکت کردند که نسبت به آمار پیش‌بینی 40 درصد این رقم بسیار پایین است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از اردبیل، داود شایقی صبح امروز در جلسه ستاد سرشماری نفوس و مسکن اردبیل اظهار کرد: سرشماری اینترنتی و مشارکت هموطنان در این مرحله از سوم مهرماه آغاز شده و تا 24 مهرماه ادامه دارد که امیدواریم حداقل بتوانیم به آمار 10.5 درصد میانگین کشوری در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن دست پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه تنها دو روز هموطنان مهلت دارند تا به شکل اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 ثبت‌نام کنند، افزود: تا صبح امروز بیش از 140 هزار نفر از هموطنانمان در استان اردبیل در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شکل اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند.
مدیر ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان اردبیل گفت: تاکنون 8.9 درصد خانوارهای استان اردبیل در سرشماری اینترنتی مشارکت کردند که نسبت به آمار پیش‌بینی 40 درصد این رقم بسیار پایین است.
شایقی یادآور شد: از 25 مهرماه با مشارکت 342 مأمور سرشماری سرشماری حضوری با مراجعه آمارگیران به درب منازل آغاز خواهد شد که ما با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران و سایر مدیران اجرایی تلاش می‌کنیم تا در این مرحله نیز بتوانیم آماری دقیقی از آخرین وضعیت خانوارها را جمع‌آوری و به مرکز آمار ارائه کنیم.
وی تصریح کرد: در این مرحله هموطنانی که ثبت‌نام اینترنتی کردند تنها با ارائه کد 12 رقمی به هنگام مراجعه مأموران می‌توانند از پاسخگویی به سئوالات معاف باشند وگرنه اطلاعات مابقی خانوارهایی که اینترنتی ثبت‌نام نکرده‌اند به صورت حضوری و با مشارکت یکی از اعضای خانوار جمع‌بندی و به ثبت می‌رسد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل اظهار کرد: امیدواریم تمام اهالی استان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 مشارکت کرده و با ارائه آمارهای دقیق سعی کنند تا مسؤولان را در ارائه برنامه‌ریزی‌های درست، شایسته و مناسب یاری کنند.
شایقی با قدردانی از همراهی خوب ائمه جمعه و جماعات، مدیران و مسؤولان، رسانه‌ها، آموزش و پرورش و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی در تبلیغات گسترده برای مشارکت مردم در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن بیان کرد: از تمام رسانه‌هایی که در این مدت با ما همکاری کرده و مردم را به نسبت به ثبت نام و ارائه آمار دقیق در سرشماری امسال ترغیب و تشویق کردند قدردانی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در صورت حاضر نبودن هموطنان در منازلشان شماره تلفنی به آنها ارائه می‌شود تا با برقراری تماس با ستاد سرشماری اطلاعات خود را به صورت تلفنی ارائه کنند، افزود: در این مرحله نیز سعی خواهیم کرد تا آمار دقیقی از سرشماری عمومی نفوس ومسکن را جمع‌آوری کنیم.
مدیر ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان اردبیل به مزایای در نظر گرفته شده برای هموطنان در قالب ثبت‌نام اینترنتی عنوان کرد: در کنار اهدای دو گیگ اینترنت رایگان به ثبت‌نام‌کنندگان در قالب کارت همیار در مدارس قرعه‌کشی انجام شده و به صورت ملی نیز به هزار نفر جایزه یک میلیونی ارائه می‌شود که تاکنون از استان اردبیل یک نفر از هموطنانمان برنده این جایزه شده‌اند.
شایقی به آخرین وضعیت ثبت نام اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در قیاس با میانگین کشوری اشاره کرد و گفت: تاکنون میانگین خانوارهای ثبت‌نام شده در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شکل اینترنتی بالای 10.5 درصد بوده، اما در استان اردبیل این میانگین 8.9 درصد است که در دو روز آینده امیدواریم آمار ثبت نام شده‌ها افزایش یافته و بتوانیم به میانگین کشوری دست پیدا کنیم.