بر اساس اطلاعات خبرگزار مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران، علیرضا کرمی اظهار داشت: به منظور استقرار کارشناسان آمارگیر، نظارت و انتقال داده آماری، دو ستاد مرکزی برای طرح سرشماری نفوس و مسکن در این منطقه تجهیز و آماده فعالیت شده اند.  
کرمی با اشاره به اینکه ستادها در دو نقطه داخل محدوده شهری و حریم جانمایی شده اند تا کمترین تردد شهری صورت پذیرد، ادامه داد: دفاتر ستادی به امکانات شبکه، رایانه ای، خودرو و خدمات رفاهی و عمومی تجهیز شده اند.
وی ادامه داد: کارشناسان اداره فناوری شهرداری منطقه ۲۰ نیز همکاری و تعامل لازم را با کارشناسان و آمارگیران خواهند داشت تا با بهره گیری از امکانات شبکه شهرداری، روند بارگذاری اطلاعات آماری شهروندان تسهیل شود.
مدیر اجرایی طرح سرشماری نفوس و مسکن منطقه ۲۰ تهران گفت: بالغ بر ۲۰۰ نفر آمارگیر برای اجرای طرح سرشماری در حال آموزش هستند و از ۲۳ مهرماه، مرحله دوم طرح با مراجعه حضوری به درب منازل اجرایی می گردد.
کرمی با بیان اینکه امر اطلاع رسانی به شهروندان نیز از طریق فضاهای تبلیغات محیطی و تلویزیون های شهری انجام شده است، ادامه داد: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سراهای محله به عنوان مراکز مدیریت محلات۲۰ گانه مراجعه کنند.
معاون شهردار منطقه ۲۰ یادآور شد: مرحله اول طرح سرشماری نفوس ومسکن در قالب ثبت نام اینترنتی و دریافت کد رهگیری در حال اجراست که به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه، از شهروندان درخواست می گردد در مهلت باقی مانده تا ۲۳ مهرماه، نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام کنند.