رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز از ثبت نام 65 هزار البرزی به روش اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در این استان خبر داد.
به گزارش شهروند البرز، ذبیح اله قائمی روز جمعه در این خصوص افزود: همزمان با سراسر کشور از سوم مهرماه ثبت نام سرشماری عمومی نفوس و مسکن در البرز آغاز شد که تاکنون فقط 7 درصد از خانوارهای استان اقدام به ثبت نام اینرنتی کرده اند. 
وی اظهار کرد: برای داشتن آمار دقیق از وضعیت جمعیت، برنامه ریزی برای ساختن آینده ای بهتر نیاز به مشارکت صد در صدی مردم ایران به خصوص البرزنشینان در این طرح ملی است. 
وی با اشاره اهداف سرشماری عمومی نفوس و مسکن که هر ده سال یکبار در کشور اجرا می شود خاطرنشان شد: رتبه استان البرز میان استان های کشور در اقدام به ثبت نام اینترنتی 29 است.
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز گفت: ارتقاء این رتبه پایین در هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن که به روش اینترنتی در حال اجراست نیازمند مشارکت همه خانوارهایی است که در این استان نو پا زندگی می کنند.
 قائمی بیان کرد: برای تشویق و ترغیب ساکنان البرزی در این طرح ملی نیاز به مشارکت بالای رسانه ها داریم تا زیر ساخت های آماده شده برای سهولت شرکت مردم در این سرشماری را به مردم اطلاع رسانی کنند. 
وی در ادامه به زیر ساخت های آماده شده برای ثبت اطلاعات خانوارهای البرزی در سامانه سرشماری 95 اشاره کرد و گفت:روز گذشته در نشست شورای اداری فرمانداری کرج نیز مصوب شد که امکانات رایانه ای شهرداری های 12 گانه و مرکزی کرج در خدمت مراجعه کنندگان برای ثبت نام خانوارها در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش اینترنتی است. 
وی فعال کردن 75 پایگاه سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 در مدارس البرز را از دیگر اقدامات ستاد سرشماری این استان با همکاری همه جانبه آموزش و پرورش ذکر کرد.
 به گفته وی برای بالا بردن مشارکت دانش آموزان و اولیاء در نواحی 4 گانه آموزش و پرورش با همکاری مدیران این نواحی گردهمایی با عنوان سرشماری 95 برای مدیران و معلمان مدارس کرج نیز برگزار شد.
 وی تاکید کرد: در این طرح ملی که تاثیر مستقیم روی اختصاص اعتبارات کشوری ، استانی و برنامه ریزی ها دارد لازم است هر البرزی با ثبت نام به روش اینترنتی که فقط 3 دقیقه وقت او را می گیرد من هم در این استان زندگی می کنم خود را اعلام کند.