منطقه آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه بانک مسکن تسهیلات بی‌نظیری در حوزه مسکن به متقاضیان ارائه می‌دهد، اظهار کرد:  حساب صندوق پس انداز مسکن یکم برای استفاده متقاضیان از تسهیلات مسکن تدارک دیده شده است که اخیرا نرخ سود آن از 14 درصد به 11 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: حساب صندوق پس انداز مسکن یکم، تسهیلات باسپرده محسوب می شود، مشتری سپرده گذاری می کند و بعد از یک سال دو برابر موجودی تسهیلات مسکن دریافت می کند.
وی ادامه داد: سقف این تسهیلات در تهران 80 میلیون تومان، در کلانشهرها 60 میلیون تومان و در شهرستان های کوچک 40 میلیون تومان است، زوجین هم می توانند از این تسهیلات به صورت ضرب در دو استفاده کنند یعنی می توانند تا سقف 120 میلیون تومان در تبریز و 80 میلیون تومان در شهرستان ها از تسهیلات مسکن استفاده نمایند.
احمدی در خصوص باز پرداخت این تسهیلات تاکید کرد: مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات 12 ساله است که روش های بازپرداخت به سه صورت ساده، پلکانی با دوره 60 ماهه و پلکانی با دوره 12 ماهه است که با توجه به درخواست مشتری یکی از این سه روش قابل تقسیط است.
مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در روش باز پرداخت ساده قسط هرماه تا 12 سال یکسان است، اظهار کرد: اما در روش های پلکانی میزان اقساط ماهانه رفته رفته افزایش می‌یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قدمت ساختمانی که خریداری می شود باید از 15 سال کمتر باشد، گفت: افراد واجد شرایط نباید از تسهیلات قبلی و یا مسکن مهر استفاده کرده باشند در واقع باید خانه اولی باشند، هم افراد مجرد و هم متاهل می توانند استفاده کنند.
وی افزود: متقاضیان می توانند به همراه دریافت وام 60 میلیون از وام 10 میلیونی جعاله نیز استفاده کنند البته نرخ سود این وام، 18 درصد می باشد.
احمدی با بیان اینکه 13 ماه است که سپرده گذاری در حساب صندوق پس انداز مسکن یکم  در استان آغاز شده است، گفت:  تا به امروز 100 مورد از این نوع تسهیلات به متقاضیان تعلق گرفته است و چون باید یک سال از افتتاح این حساب بگذرد بنابراین عرض چند ماه آینده سررسید حساب هایی که 12 ماه پیش افتتاح شده اند فرا رسیده و افراد می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان‌شرقی افزود:  از زمانی که نرخ سود این تسهیلات به 11 درصد کاهش یافته، میزان استقبال نیز بیشتر شده است و روزانه 50 حساب به طور متوسط در سراسر استان از این نوع حساب در شعب بانک مسکن افتتاح می شود.
وی در خصوص وضعیت بازار مسکن در کشور گفت: فکر می کنم ما در مرحله خروج از رکود مسکن هستیم هنوز وارد بخش رونق مسکن نشده ایم. بانک مسکن قصد دارد از بخش مسکن حمایت کند تا لوکوموتیو مسکن به حرکت خود ادامه دهد.
وی با بیان اینکه  حدود 300 الی 400 شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم با مسکن در ارتباط هستند، اظهار کرد: بانک مسکن می خواهد در رونق اقتصادی دولت را یاری کند از این رو نگاه سودآوری به این تسهیلات ندارد .اگر روی کاغذ محاسبه کنیم شاید برای بانک ضرر هم داشته باشد اما هدف ما این است که مردم کشور را در مسیر خانه دار شدن یاری کنیم.