اتمام کار مقاوم سازی و نوسازی یک میلیون و 600 واحد روستایی در کشور
محمدرضا شاملو به مقاوم‌سازی و نوسازی 200 هزار مسکن در هر سال به عنوان تکلیف برای بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: نزدیک به 2 میلیون واحد روستایی از تسهیلات بهره‌مند شدند، کار مقاوم سازی و نوسازی یک میلیون و 600 واحد به اتمام رسیده و مابقی در مراحل مختلف کار قرار دارند.
به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه طرح بهسازی و احیای روستاهای بافت باارزش و هدف گردشگری از جمله اقدامات در حال انجام بنیاد مسکن است، اظهار کرد: استان همدان در این زمینه از میانگین کشوری جلوتر است.
وی با اشاره به برخی از روستاهای هدف گردشگری و بافت با ارزش تویسرکان چون گشانی، ورکانه، سیمینه، از در دست اقدام بودن بهسازی و احیای روستای حیدره دارالامام خبر داد و افزود: امیدواریم تعداد روستاهای بافت باارزش و هدف گردشگری در برنامه ششم گسترش پیدا کند.
معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه اعتبارات مصوب شده مجلس و کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها امسال بنیاد مسکن تاکنون نزدیک به هزار میلیارد تومان است که هنوز رقم اعتبار قطعی نشده، از پیشرفت خوب کار مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن روستایی یاد کرد.
وی به مقاوم‌سازی و نوسازی 200 هزار مسکن در هر سال به عنوان تکلیف برای بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: نزدیک به 2 میلیون واحد روستایی از تسهیلات بهره‌مند شدند، کار مقاوم سازی و نوسازی یک میلیون و 600 واحد به اتمام رسیده و مابقی در مراحل مختلف کار قرار دارند.
شاملو با اشاره به حمایت خوب دولت در بحث مقاوم‌سازی و نوسازی مساکن روستایی به ویژه در سال جاری خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات فردی مسکن روستایی به 20 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
به گفته وی، استان همدان در بحث مقاوم‌سازی و نوسازی مساکن روستایی تقریباً جزو استان‌هایی بوده که هر ساله سهم خود را جذب و گاهی از سهمیه سایر استان‌ها هم استفاده کرده است.
معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن در خصوص بهسازی گفت: با حمایت دولت از بهسازی محیط روستا‌ها ما طی 10 و 11 ماه گذشته موفق به روسازی و آسفالت بیش از یک‌هزار و 700 کیلومتر یعنی 13 میلیون و 500 هزار متر مربع از شبکه معابر درون روستاها شدیم که برای سال مالی جاری یعنی تا آخر تیرماه سال 96، انجام همین حجم کار پیش‌بینی می‌شود.
وی با تشکر از همکاری وزارت نفت، به تأمین قیر رایگان مورد نیاز طبق برنامه توسط این وزارت اشاره کرد و افزود: امیدواریم با استفاده از مشارکت مردم، دهیاران، شوراها و اعتبارات استانی و ملی کار در این بخش سرعت بگیرد.
شاملو در پایان سخنانش اضافه کرد: امسال 2 هزار و 500 روستا را در کشور  زیر پوشش بهسازی قرار می‌دهیم.