وارش نیوز: عبدالحمید انصاری اظهار داشت: «در گذشته سیاست‌هایی که در حوزه مسکن به دلایل مختلف اتخاذ می‌شد، سیاست‌های تاثیرگذاری نبوده است.»
وی افزود: «در این خصوص دلایل متعددی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین آنها این است که التهاب قیمتی در وهله اول مربوط به شهرهای بزرگ است. بعد از آن به سایر شهرستان‌ها سرازیر می‌شود.»
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: «در شهرهای بزرگ به دلیل این‌که نرخ‌ها بالاست، 50 میلیون و 40 میلیون تومان نقش زیادی برای خرید آپارتمان در تهران ندارد و شاید در کم‌بهاترین مکان، این رقم 30 درصد کل قیمت ساختمان شود.»
انصاری متذکر شد: «با این تعبیر وزارت راه و شهرسازی افزایش تسهیلات مسکن را در دستور کار قرار داده است.»
وی با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن برای خانه‌اولی‌ها و تک‌رقمی شدن آن، گفت: «با کاهش نرخ سودی که اتفاق افتاده، در واقع تسهیلاتی شبه قرض‌الحسنه به مردم پرداخت می‌شود؛ نرخ 8 درصد برای بافت‌های فرسوده و 9.5 درصد برای سایر بخش‌ها. در این شرایط به نظر می‌رسد رونق در حوزه مسکن اتفاق بیفتد.»
این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: «این تسهیلات به نظر می‌آید در شهرهای بزرگ و در جاهایی که نقدینگی به عنوان کسب سود و درآمد و حوزه تجاری می‌چرخد، خیلی تاثیری ندارد. اما برای کسانی که علاقه‌مند به جای کوچک یا سرپناه برای آغاز زندگی هستند، به تبع نقش موثر و مثبتی خواهد داشت.»/