وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار خانه خالی در تهران وجود دارد، گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته افزایش قیمتی در مسکن پیش‌بینی نمی‌شود. به گفته وی با وجود این تعداد خانه خالی پیش‌بینی می‌شود قیمت مسکن جهشی نداشته باشد. آخوندی درباره سیاست‌های وزارتخانه متبوعش برای افزایش قدرت خرید توضیح داد و گفت: برنامه‌ای که ما از ابتدا داشتیم این بود که بتوانیم قدرت خرید متقاضی را تنظیم کرده و از طریق سیستم پس‌انداز بازار پاسخگوی تقاضاهای مسکن باشیم.
وی یادآور شد: الان حوزه پس‌انداز کاملا فعال شده و براساس آمار تعداد افرادی که در صندوق پس‌انداز یکم پس‌انداز کرده‌اند از ٦٠ هزار واحد گذشت و بیش از ١٠٠٠ میلیارد تومان تجهیز منابع صورت گرفته است. در ٤ ماه اول سال تسهیلات خرید یا ساخت برای متقاضیان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ٩١ درصد رشد داشته است. این نشان می‌دهد که ما به سمت خروج غیرتورمی از رکود در بخش مسکن بازگشته‌ایم.
آخوندی در پاسخ به اینکه چه برنامه‌ای برای اقشار کم‌درآمد دارید، گفت: قطعا برای این قشر برنامه داریم، اما فعلا باید مسکن مهر را که تمام منابع دولت را به خودش اختصاص داده، تمام کنیم تا بتوانیم منابع جدید را برای برنامه‌های جدید شروع کنیم. در‌این‌راستا طرح مسکن اجتماعی را به‌عنوان جایگزین مسکن مهر مطرح کردم، مساله‌ای است که در تمام دنیا تجربه شده است و ابداع خود من نیست. باید مسکن‌مهر را جمع کنیم و دولت بتواند منابعی را آزاد کند.
به نوشته اعتماد، آخوندی در پاسخ به گلایه مردم نسبت به قیمت بالای اوراق حق‌تقدم، گفت: دو سیستم برای دریافت تسهیلات مسکن است که یکی سیستم پس‌انداز با نرخ سود ١١ درصدی است. درباره اوراق نیز به دنبال آن هستیم که میزان عرضه را افزایش دهیم که فکر می‌کنم تا یک هفته آینده با افزایش عرضه قیمت‌ها کاهش می‌یابد.