معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش مدیرعامل بانک مسکن مبنی بر افزایش تسهیلات دهی این بانک در سال جاری گفت: افزایش ارائه تسهیلات بانک مسکن و مجموعه اتفاقاتی که در معاملات مسکن رخ داده نشان دهنده ایجاد تحرک در بخش مسکن است

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در نشست اقتصاد مقاومتی با مدیران وزارت راه و شهرسازی به بخش مسکن اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت این بخش گفت: بخش مسکن بخشی بسیار تعیین کننده در اقتصاد کشور است که متاسفانه در سال‌های گذشته رکود در این بخش لطمه‌ای جدی به میزان اشتغال و تولید کشور وارد کرد.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: هم اکنون نیز اگر به دنبال رونق اقتصادی، افزایش تولید و پاسخگویی به نیاز اشتغال کشور هستیم باید بخش مسکن را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته جلسات خوبی برای بخش مسکن برگزار شده است، افزود: گزارش‌های وزارت راه و شهرسازی از وضعیت تکمیل پروژه‌های طرح مسکن مهر بیانگر برنامه‌ریزی و اقدامات خوب این وزارتخانه است و ما باید تلاش کنیم ضمن رفع نقاط ضعف طرح مسکن مهر، بخش‌های مثبت آن را تقویت کنیم.

جهانگیری همچنین با اشاره به برنامه وزارت راه وشهرسازی برای ساماندهی بافت فرسوده گفت: رسیدگی به بافت‌های فرسوده در داخل شهرها و نیز حاشیه شهرهای بزرگ از جهات گوناگون دارای اهمیت است به خصوص که این موضوع در حاشیه برخی شهرهای بزرگ نظیر تهران می‌تواند به آسیب‌های اجتماعی و بحران تبدیل شود.

وی بر اهمیت مسکن روستایی نیز تاکید و خاطرنشان کرد: دولت تعهد کرده است که سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی احداث کند چرا که خانه‌های روستایی در حال حاضر از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و برای رفع مشکلات مسکن روستاییان نیازمند برنامه‌ریزی جدی هستیم.

جهانگیری با اشاره به گزارش مدیرعامل بانک مسکن مبنی بر افزایش تسهیلات دهی این بانک در سال جاری افزود: افزایش ارائه تسهیلات بانک مسکن و مجموعه اتفاقاتی که در معاملات مسکن رخ داده نشان دهنده ایجاد تحرک در بخش مسکن است.