مجلس ها در حالی با آغاز فصل نقل و انتقالات بر آن شده اند تا برای کنترل و تعادل بازار اجاره بهای مسکن با دولت رایزنی و راهکاری ارائه کنند که به نظر می رسد این اقدام آنها دیر هنگام است.
در حالی که هنوز برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت دولت برای بازار اجاره، میان دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن و تایید وزیر راه و شهرسازی در رفت و برگشت برای تایید نهایی که چند روزی است فصل نقل و انتقالات بازار اجاره آغاز به کار کرده است و به نظر می رسد تا این برنامه ها بخواهد به تایید نهایی و اجرایی برسد، زمان فصل نقل و انتقالات به پایان رسیده مستاجران نقره داغ شده اند.
گذشته از دست دست کردن دولت و وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار مسکن و اجاره بها ورود دیر هنگام مجلسی ها به این موضوع جای سوال دارد.
جلسه اعضای کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان و سپس دیدار لاریجانی رئیس مجلس با وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی نشان می دهد که این ورود به موضوع اجاره بها تا حدودی دیر است و باید این جلسات و درخواست از دولت حداقل از اردیبهشت ماه آغاز می شد.
*برای رونق تولید و ساماندهی بازار مسکن، بانک ها باید تسهیلات را افزایش دهند 
شادمهر کاظم زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یکی از نمایندگانی بود که با وزیر راه و شهرسازی دیدار و در جلسه اعضای کمیسیون عمران حضور داشت، گفت: ایجاد تعادل در بازار مسکن و همچنین اجاره بها، سیاستی است که برای عملیاتی و اجرایی شدن نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها و سازمان هاست. پس این اظهارات نشان می دهد که همکاری دولت و مجلس می تواند اقدامات مهمی در بخش مسکن انجام دهند.