به گزارش جهان نیوز ، بازار مسکن از ابتدای سال گذشته رشد حباب گونه ای را آغاز کرد. حرکت آرام اما رو به بالای قیمت مسکن در سایه رکود، ترس ایجاد بحران جدیدی در اقتصاد را ایجاد کرد. قیمت مسکن نیز به مانند سایر کالاها روند افزایشی را پیش گرفت و این افزایش قیمت به گونه ای بود که مالکان از معاملات منصرف شده و موارد متعددی از فسخ معاملات به علت احتمال گران تر شدن مسکن نیز گزارش شد.
این در حالی بود که بازار مسکن بعد از بازار خودرو و ارز و طلا شاهد رشد سرسام آور قیمت بود و این نگرانی را به وجود آورده که قدرت خرید بخش بزرگی از جمعیت در این بازار به شکل محسوسی کاهش یابد. این نگرانی، بیش از همه اجاره نشینان را دچار مشکلاتی کرد. چراکه اجاره مسکن همواره تابعی از قیمت زمین و ساختمان بوده است، و افزایش قیمت این دو، درنهایت افزایش اجاره بهای آپارتمان ها را رقم زد.
فروردین رکورددار کم فروشی 
بازار مسکن در اولین ماه از سال جدید با سقوط آزاد معاملات خرید مواجه شد و عنوان کم فروش ترین ماه بازار ملک طی دهه گذشته برای فروردین ۹۸ به ثبت رسید. آمار اولیه از بازار معاملات مسکن فروردین امسال مطابق اطلاعات درج شده از مبایعه نامه ها در سامانه رهگیری نشان می دهد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در تهران طی این ماه فروخته شد؛ درحالی که معاملات در همه ماه های فروردین سال های گذشته از ۴ هزار واحد کمتر نبوده است.