مصطفی قلی خسروی‌ رئیس اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه من به شدت با رکود معاملات مسکن مخالف هستم، گفت: از ابتدای دی ماه معاملات خرید و فروش یک درصد، مبایعه نامه‌ها ۱۳ درصد و اجاره نامه‌ها ۱۴ درصد کاهش یافته است و این آمار نشان دهنده رکود در این حوزه نیست، بلکه ما هم اکنون در بازار با کسادی‌ روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: در استان تهران معاملات خرید و فروش ۲۱ درصد، مبایعه‌نامه‌ها ۲۶ درصد و اجاره‌نامه‌ها ۱۶ درصد کاهش یافته است و امیدواریم با انجام تدابیر لازم از سوی دولت بتوانیم رونق را در این بازار دوباره احیا کنیم.

خسروی به آمار معاملات مسکن استان تهران در آذر ماه امسال اشاره کرد و افزود: در تهران شاهد کاهش ۴۷ درصدی معامله و ۶۴ درصدی مبایعه نامه‌ها بودیم و به نظر می‌رسد که بازار خرید و فروش از رونق افتاده است و ما باید به فکر چاره اندیشی برای احیای این بازار از جمله دریافت مالیات از خانه‌های خالی و یا افزایش تسهیلات با نرخ‌های کم بهره باشیم.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با تأکید بر اینکه ۱۷۴ شغل به صورت مستقیم با بخش مسکن در ارتباط هستند، افزود: زمانی که این بازار وارد رکود و یا کسادی می‌شود بیش از ۱۰۰ شغل دچار مشکل و نابسامانی‌ می‌شوند به همین دلیل باید سعی کنیم مانع ایجاد مشکل و یا رکود در این بازار شویم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال شاهد هیچ افزایش قیمتی در بازار مسکن نخواهیم بود افزود: باید دولت اقدامات لازم را در راستای افزایش تولید مسکن به کار بگیرد و صحبت اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش نیافتن تسهیلات مسکن مانع ایجاد رونق در این بازار می‌شود.

خسروی در پایان گفت: دولت باید تسهیلات خرید مسکن را همچنان ادامه دهد، زیرا که اگر تسهیلات خرید مسکن قطع شود این بازار دچار دگرگونی‌های بسیاری می‌شود.