به گزارش رادیوسهام ، در این میان نگاهی به سامانه اطلاعات بازار املاک هم مهر تاییدی بر این گزارش میدانی می‌زند و ثبت ۵ هزار و ۵۷۰ قرارداد امضا شده تا ۱۸ اسفند ماه، حکایت از کاهش استقبال خریداران از معامله ملک دارد.
 
معاملات مسکن در اسفندماه در حالی کاهش یافته که از ابتدای نیمه دوم سال جاری روند معاملات صعودی بوده و این سیر مثبت تا بهمن ماه ادامه داشته است و طی این مدت هم، کارشناسان و مسوولان حوزه مسکن بارها به ظهور نشانه‌های خروج از رکود و سپری شدن پیش رونق در بازار مسکن اشاره کردند.
 
البته ‌ناگفته نماند که تعداد معاملات مسکن در بهمن ماه هم نسبت به دی ماه کاهش یافت و در پی آن کارشناسان اعلام کردند که تاثیر «هیجانات ارزی» موجب کاهش ۳٫۲درصدی حجم قراردادهای خرید و فروش مسکن در بهمن نسبت به ماه قبل از آن، شده است.
 
اما با وجود افت معاملات مسکن در بهمن ماه، باتوجه به روند ۱۱ ماهه تحولات مسکن و به‌ویژه روند روبه رشد قراردادها در نیمه دوم سال جاری، بسیاری از کارشناسان اقتصاد مسکن، کاهش معاملات مسکن در بهمن ماه را یک «سکته خفیف» در روند رو به رشد معاملات ارزیابی کردند. اینک اما با کاهش قراردادهای خرید و فروش در ۱۷ روز ابتدایی اسفند ماه، به نظر می‌رسد، ‌کاهش سرعت معاملات ملک در اسفند ۹۶ و فروردین ۹۷، برخلاف روند رو به رشد معاملات در آذر و دی و تمایل شدید متقاضیان مصرفی به خرید واحد مسکونی موردنظر خود نیز تداوم یابد.