کیومرث سلگی روز پنجشنبه در جلسه انجمن خیران مسکن ساز آذربایجان شرقی اظهار کرد: حدود 120 انجمن در سراسر کشور فعالند که هدف شان ادامه آرمان امام خمینی (ره) در تاسیس حساب 100 است.

وی از شناسایی 11 هزار و 500 خانوار دارای معلول و دو معلول برای احداث مسکن رایگان خبر داد و گفت: برای ساخت مسکن معلولان 300 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض توسط بنیاد مسکن، بهزیستی و خیران پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه احداث حدود 800 واحد مسکن معلولان عملیاتی شده است، اظهار کرد: حدود 700 واحد آماده تحویل است که در این راستا یک هزار و 800 میلیارد ریال توسط خیران، بنیاد مسکن و بهزیستی مساعدت شده است.

مدیرعامل انجمن خیران مسکن ساز کشور تعداد سهمیه مسکن معلولان آذربایجان شرقی را 500 واحد اعلام کرد و از مسئولان سازمان بهزیستی خواست افرادی را که از قلم افتاده اند را شناسایی و معرفی کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه بخش مسکن انرژی بر و سرمایه بر است ، گفت:باید کارهای خیر را گسترش داده و فرهنگ خیریه را ترویج دهیم و از ظرفیت مردمی جهت محرومیت زدایی به نحو احسن استفاده کنیم.

محمدصادق پورمهدی از ورود افراد حقوقی دستگاه های مرتبط در هیات امنای خیران مسکن ساز خبر داد و افزود: سعی کردیم ترکیب فنی اعضا هم پررنگ باشد تا مسکن های احداثی از نظر ایمنی و مهندسی استاندارد باشند.