به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، احمد اصغری مهرآبادی روز یکشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات ناحیه شهری مهرگان (مسکن مهر قزوین و حومه) افزود: کار ساخت و تحویل مسکن مهر در 10 شهر جدید کشور نیز به پایان رسیده است.
 
وی اضافه کرد: پرونده مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر هشت استان کشور نیز بسته شده است.
اصغری مهرآبادی یادآور شد: در مجموع طرح مسکن مهر در سه استان زنجان، یزد و چهارمحال و بختیاری به طور کامل به پایان رسیده و در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری نیز رو به اتمام است.
وی یادآور شد: در مجموع از سال 86 تاکنون 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته شده که کار احداث 2 میلیون واحد آن به پایان رسیده است.
این مسئول با اشاره به در حال ساخت بودن 300 هزار واحد مسکن مهر، گفت: با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی و معاون اول رییس جمهوری کارگروهی به منظور کمک به تکمیل طرح مسکن تشکیل شده است که در آن اختصاص 10 هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور تامین خدمات زیربنایی و چهار هزار میلیارد ریال برای کمک به آماده سازی خدمات روبنایی تصویب شده و در انتظار موافقت هیات دولت است.
وی مجموع منابع مورد نیاز برای تکمیل مسکن مهر کشور را 111 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان 40 هزار میلیارد ریال باید برای امور زیربنایی، 40 هزار میلیارد ریال برای امور روبنایی و 30 هزار میلیارد ریال نیز برای آماده سازی معابر، جدول کشی و ایجاد راه های دسترسی صرف شود.
اضغری مهرآبادی اظهارامیدواری کرد طرح مسکن مهر کشور تا پایان سال آینده به طور کامل اجرا و پرونده آن بسته شود.
این مسئول همچنین گفت: سیاست کلی دولت و وزارت راه و شهرسازی ارایه خدمات رفاهی مورد نیاز به شهروندان ساکن در مسکن مهر است.
وی همچنین به طرح مسکن مهر قزوین اشاره کرد و گفت: پرونده مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر این استان به پایان رسیده و در شهرهای بالای 25 هزار نفر آن نیز 900 واحد نیمه تمام باقی مانده است که امیدواریم با کمک بانک ها برای تکمیل آنها اقدام شود.
در این نشست مسایل و مشکلات مسکن مهر استان قزوین مورد بررسی قرار گرفت.