به گزارش ایسنا، رحیمی انارکی که به تازگی جایگزین بت شکن (مدیر عامل سابق بانک مسکن) شده است در نخستین نشست خبری خود، خبر تازه‌ای برای متقاضیان تسهیلات این بانک داشت.
 
وی اعلام کرد که بانک مسکن تصمیم گرفته به مناسبت دهه فجر، نرخ سود تسهیلات از محل اوراق حق تقدم در بافت‌های فرسوده را از ١٧.٥ درصد موجود تا ١.٥ درصد کاهش داده و ١٦ درصد تعیین کند. این تصمیم بانک مسکن در حالی اجرایی می‌شود که شامل تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق نخواهد شد و سود در این بخش همچنان ١٧.٥ درصد است.
 
اما مدیرعامل بانک مسکن از پیشنهاد این بانک به بانک مرکزی برای افزایش دوره بازپرداخت تسهیلات در بافت فرسوده خبر داد و گفت که در صورت صدور مجوز بازپرداخت وام از محل اوراق در بافت فرسوده از ١٢ به ١٥ سال افزایش می‌یابد.
 
وی همچنین در مورد پیشنهادی که قبلا از سوی وزارت راه و شهرسازی برای افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات صندوق پس انداز یکم مطرح شده بود نیز توضیح داد که با توجه به اینکه صندوق پس انداز یکم براساس مدلی طراحی و عمل می‌کند که باید هر تغییری با توجه به تامین منابع و گردش آن باشد یعنی نباید افزایش دوره بازپرداخت مانع از کمبود منابع برای گردش مالی شود از این رو اگر تامین مالی وجود داشته و منابع کافی باشد، آنگاه امکان افزایش دوره بازپرداخت وجود دارد.