نماینده مردم خرم آباد و چگینی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه یکی از روش های رونق ساخت و ساز در کشور توجه به ساختمان های کلنگی و بافت های فرسوده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شهرها در کشور از زمین های محدود برخوردار بوده و نقشه جامع آن ها اجازه توسعه بیشتر نمی دهد به همین دلیل توجه به بافت فرسوده و ساختمان های قدیمی ساز لازم است.
وی با بیان اینکه بسیاری از ساختمان های قدیمی ساز موجود در کشور عمدتا یک طبقه هستند، گفت: با توجه به اینکه امروز ساخت یک طبقه واحد مسکونی به صرفه نبوده و صرفه اقتصادی ندارد در نتیجه نوسازی این واحدها می تواند بسیاری از مردم را نیز خانه دار کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر خرید خانه های کلنگی و فرسوده برای ساخت آپارتمان های نوساز رونق گرفته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه حاشیه سود در این نوع ساخت و سازها نیز بالا است تمایل بسیاری برای خرید این نوع ساختمان ها ایجاد شده است.
ملکشاهی با بیان اینکه تسهیلات مسکن بیشتر در حوزه ساخت و خرید ساختمان ارایه می شود، گفت: یکی از راه هایی که می توان از این تسهیلات استفاده کرد در حوزه خرید ساختمان های کلنگی است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه همزمان با تسهیلات دهی بانک ها در حوزه خانه های قدیمی ساز خرید خانه برای اقشار مختلف جامعه تسهیل شده است، افزود: با توجه به اینکه برای هر طبقه ای که به جای بافت فرسوده بنا می شود وام مشخصی ارایه می شود در نتیجه متقاضیان خرید مسکن نیز راحت تر صاحب خانه می شوند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تسهیلات دهی در حوزه بافت های فرسوده به بهبود نسبی بازار مسکن منجر شده و ادامه این روند می تواند ساخت و سازهای ایمن را رقم بزند.