حجت الاسلام محمدعلی رضایی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران اقدامات بنیاد مسکن انقلاب در حوزه بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی را تشریح و اظهار کرد: تا امروز یک میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب بازسازی و بهسازی شده است.

وی با بیان این که وظیفه بنیاد مسکن این است که در مناطق آسیب دیده به مردم کمک کند، تصریح کرد: تاکنون یک میلیون و 370 هزار واحد مسکونی آسیب دیده از جنگ، سیل و زلزله برای مردم خانه سازی شده است.

وی ادامه داد: در سال 1395 بالغ بر 47 هزار واحد مسکن روستایی در استان های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، مرکزی، خراسان شمالی،  چهارمحال و بختیاری، گیلان و مازندران ساخته شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن یادآور شد: بنیاد مسکن  در روستاها تلاش کرده افراد دست اندرکار در ساخت و ساز را  آموزش دهد تا وقتی خانه ای ساخته می شود مردم از امنیت بیشتری برخوردار باشند.

رضایی با بیان این که عمران روستایی یا همان طرح هادی روستایی از دیگر کارهای بنیاد مسکن است، گفت: بنیاد مسکن طرح هادی را برای روستاهای دارای بیش از 20 خانوار تهیه کرده که تاکنون 37 هزار و 320 روستا دارای این طرح شده اند.

رضایی بیان کرد: از این تعداد نیز 15 هزار و 804 طرح هادی روستایی در سراسر کشور اجرا شده است.

وی افزود: در سال های 94 و 95 همچنین25 میلیون مترمربع آسفالت در 4500 روستا انجام شده، ضمن آن که 3 میلیون و 235 هزار سند خانه روستایی در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با بیان این که 160 هزار فقره سند مسکن شهری توسط بنیاد مسکن صادر شده است، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برا ی این که بتواند روانتر به مردم محروم کمک کند انجمن خیرین مسکن ساز را راه اندازی کرده که در 31 استان و 120 شهرستان این انجمن شکل گرفته است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با اشاره به این که 1500 نفر عضو افتخاری این تشکیلات هستند، افزود:  این انجمن ساخت 30 هزار واحد شروع کرده که 20 هزار واحد آن در اختیار مردم قرار گرفته است.

رضایی خاطرنشان کرد:  با همکاری بنیاد مستضعفان و بهزیستی و سازمان ملی زمین و مسکن ساخت  7737 واحد برای خانوارهای دارای بیش از 2 معلوم با وام 30 میلیون تومان بلاعوض در دست اقدام است که یکی از کارهای بسیار ارزشمند محسوب می شود.

وی از مردم درخواست کرد که به حساب 100 امام کمک کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن تاکید کرد: از دولت می خواهیم برای روستاها فکری کند، باید کاری کنیم مردم مخصوصا نسل جوان در روستاها بمانند. دولت باید برای جوانان روستا اشتغال فراهم کنند تا مشکل هجرت روستایینا به شهر برطرف شود.