علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قضائیه در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به الزام بانک مسکن به ارائه اطلاعات دقیق به خریداران خانه‌های دارای وام گفت: همانگونه که مستحضر هستید در نقل و انتقال املاکی که دارای وام بانکی هستند خریداران از میزان بدهی و اقساط معوقه ملک مورد معامله اطلاعی ندارند.

وی گفت: این موضوع باعث اختلافات و مناقشات طرح دعاوی متعدد در محاکم دادگستری‌ها بین متعاملین می‌شود. لذا ضروری است در نقل و انتقالات املاک دارای وام بانکی، کلیه شعب بانک مسکن در کشور میزان بدهی، تعداد اقساط پرداخت شده، اقساط معوقه و میزان هر قسط را به دقبقا به خریداران تفهیم و ابلاغ کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: بدیهی است این اقدام مسئولین ذيربط در بانک مسکن از بسیاری از جرایم و تخلفات مابین متعاملین جلوگیری کرده و موجب پیشگیری از طرح پرونده‌های حقوقی در دستگاه قضایی خواهد شد.

ساوری در پایان گفت: لذا با عنایت به موضوعات مذکور با مکاتبه ای که با مسئولین نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام شد درخواست کردیم ترتیبی اتخاذ شود که اطلاعات یاد شده از طریق کلیه شعب بانک‌ها در حین نقل و انتقال املاک دارای وام در اختیار خریداران قرار گیرد