مدیر کل بهزیستی لرستان از احداث ۷۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد.به گزارش ایسنا منطقه لرستان، اسداله حیدری اظهار کرد: یکی از مؤلفه‎های مهم در بحث توانمند سازی مددجویان تأمین مسکن خانواده‎هاست و امروزه یکی از پیچیده ترین مسائل در کشور ما تأمین مسکن است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر قشر وسیعی از مردم، از جمله طبقات محروم و کم در آمد جامعه با مشکل مسکن مواجه هستند، ادامه داد: بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای حمایتی مسئله مسکن مددجویان خود را از نظر دور نداشته و در کنار سایر خدمات خود، در راستای تأمین حداقل مایحتاج و نیازهای ضروری مددجویان مورد حمایت، در امر تأمین مسکن آن‎ها فعالیت‎ها و خدمات ارزنده و قابل توجهی داشته که در سال جاری احداث ۷۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در دست اقدام است.
حیدری  افزود: با توجه به حجم بالای کار، منابع مالی سازمان برای سامان دادن به این نیاز خانواده‎ها و مددجویان تحت پوشش سازمان کفایت نمی‎کند.
مدیر کل بهزیستی لرستان با اشاره به راه اندازی سامانه معبر که برای طرح مشکلات مناسب سازی معابر و اماکن عمومی راه اندازی شده است، یادآور شد: متاسفانه در استان ما به مسئله دسترسی در حین طراحی و انتخاب روش طراحی اندیشیده نمی‎شود به همین دلیل جا دارد که روش برخورد مناسب با مسئله دسترسی که در سطح بین المللی به عنوان «یونیورسال دیزاین» شناخته می‎شود، تبیین شود.
وی خاطر نشان کرد: در سال‎های اخیر ساخت مسکن و طراحی فضاهای قابل دسترس برای همه افراد و به خصوص معلولین، دغدغه متخصصین و کارشناسان بوده و با وجود علاقه‎ای که برخی از نهادها و سازمان‎ها به دسترسی و قابل زندگی بودن فضاها نشان می‎دهند تاکنون در استان و حتی در کشور ما مناسب سازی به عنوان طرحی که نیازهای اکثریت افراد را برآورده کند، جا نیفتاده است.