برخی از صفحات روزنامه های اقتصادی امروز را در این گزارش مشاهده می کنید.به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این مطلب نیم نگاهی داریم به روزنامه های اقتصادی و همچنین صفحات اقتصادی برخی روزنامه های کشور و تیترهای آنها را برای شما مرور می کنیم.
روزنامه ابرار اقتصادی این عناوین را برای صفحه نخست خود انتخاب کرده است؛
آیین نامه تسعیر ارز ابلاغ شد، ساخت 12 پالایشگاه جدید نفت در ایران، وزیر راه در پی کارنامه سازی که اشاره دارد به واگذاری 23 هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر، 12 سوال از آخوندی درباره سانحه ریلی هفت خوان، تورم 10 درصدی در سال آینده، قرارداد بوئینگ با ایران زیر تیغ قانون جدید ترامپ، شرایط واگذاری مغازه به سرقفلی داران و مستاجران پلاسکو، معوقات بانکی به 105 هزار میلیارد تومان رسید، تمدید بخشودگی جرایم وام های زیر 100 میلیون تومان در سال 96 و پرداخت سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده تا 2 ماه آینده .
هشدار به متقاضیان جواز ساخت/ وزیر راه در پی کارنامه سازی / حمایت سهامدار عمده، کلید آرامش بازار است
روزنامه اطلاعات در صفحه اقتصادی خود به این تیتر پرداخته است؛ 
حمایت سهامدار عمده، کلید آرامش بازار است
قضیه بانک ها به هر حال یک داستان طولانی است که چون صورت های مالیشان شفاف نبوده ، مطالبات غیر قابل وصول یا مشکوک الوصول را در صورت های مالی خود لحاظ نمی کردند ؛ به عبارتی آن معوقاتی را که به خاطر پرداخت وام های سنگین به بعضی مشتریان ایجاد شده بود و قابلیت وصول نداشت با بهره و خسارت دیرکرد آن به حساب درآمد منظور می کردند.
مدیرعامل کارگزاری ایمن بورس، پرداخت بدهی های دولت به بانک ها و حمایت سهامدار عمده از سهم را از جمله راه هایی دانست که می تواند به آرامش بازار همزمان با بازگشایی نمادهای بانکی کمک کند.
بورس 14 هزار میلیارد تومان سرمایه دار تر شد ، بازار سرمایه کشور برای 55 میلیون سهامدار، آخرین تغییرات قیمت سهام در بورس تهران و تاکید وزاری خارجه ایران و فرانسه بر اجرای کامل برجام از دیگر عناوینی است که این روزنامه در صفحه اقتصادی خود به آن پرداخته است.
هشدار به متقاضیان جواز ساخت/ وزیر راه در پی کارنامه سازی / حمایت سهامدار عمده، کلید آرامش بازار است
روزنامه اقتصاد پویا به مبارزه با فساد باید با تمام وجود دنبال شود از قول معاون اول رئیس جمهور ، مشهود بودن نشانه های خروج از رکود صنعتی، راه اندازی خط تولید صابون در البرز همزمان با سفر رئیس جمهور، توسعه کشور در گرو حمایت از بخش خصوصی، علت توقف پرداخت تسهیلات در 6 بانک بورسی و دولتی اعلام شد، ورود 70 درصد کالاهای قاچاق از مبادی غیر رسمی و 12 بهمن آغاز عصری نو برای ملت ایران از قول وزیر راه پرداخته است.
هشدار به متقاضیان جواز ساخت/ وزیر راه در پی کارنامه سازی / حمایت سهامدار عمده، کلید آرامش بازار است
روزنامه دنیای اقتصاد به موانع پنهان رشد عادلانه، حذف رقیب از بازار سفر، تغییر محور رشد نقدینگی ، منتشر شدن گزارش تفریغ بودجه 94 ، تصویر دقیق از صنایع مشکل دار و دو دستگی در قرائت ارزی می پردازد.
این روزنامه در یادداشتی  درباره هشدار به متقاضیان جواز ساخت نوشته :
فرآیند صدور جواز ساخت‌وساز در مهم‌ترین مرحله یعنی «اعلام مبلغ عوارض ساخت» دچار یک انحراف آشکار شد. به این معنی که به جای آنکه فیش‌های سیستمی و چاپ شده حاوی ریز فرمول محاسبه عوارض ساخت وساز برای متقاضیان جواز صادر شود، هزینه صدور جواز ساخت به دو صورت «شفاهی» یا «فاکتورهای دستی» اعلام می‌شود که با ضوابط بالادست شهرداری و خطوط قرمز شورای شهر تهران در تضاد است و نقض مقررات مصوب مراجع فرادست محسوب می‌شود. به گفته اعضای شورای شهر این دو شکل خارج از ضابطه اعلام عوارض ساخت می‌تواند زمینه رانت و احتمالا بروز فساد را در شهر به همراه داشته باشد؛ چراکه مستند به فرمول مصوب محاسبه عوارض ساخت نیست، بنابراین امکان تحمیل هزینه‌های بالاتر از حدمجاز به سرمایه‌گذاران ساختمانی وجود دارد بنابراین از آنجا که ارقامی که عوامل اجرایی به‌صورت شفاهی اعلام می‌کنند یا ارقامی که در فیش‌های دستی اعلام می‌شود، به لحاظ انطباق با فرمول مصوبات مشکوک محسوب می‌شود باید سازنده‌ها قبل از هر نوع پرداخت نسبت به محاسبه آن طبق ضوابط اطمینان حاصل کنند. محمدسالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با شناسایی این انحراف روز گذشته با تدوین یک طرح دو فوریتی بنا داشت که در صورت تصویب این طرح در قالب آن شهرداری مجاب شود فرآیند صدور پروانه ساختمانی را به روال قانونی بازگرداند و با هر نوع صدور جواز خارج از فرآیند سیستمی و شفاف برخورد کند.
هشدار به متقاضیان جواز ساخت/ وزیر راه در پی کارنامه سازی / حمایت سهامدار عمده، کلید آرامش بازار است
گروه اقتصادی روزنامه ایران نیز به مهمترین آسیب مبارزه با فساد، برخورد سیاسی است، ورود 2 فروند ایرباس جدید تا ماه آینده، نرخ 5 درصدی مالیات برارزش افزوده در عربستان اجرامی شود، افتتاح طرح های صنعتی جدید البرز با حضور روحانی، امضای 5 سند همکاری میان ایران و فرانسه، آیین نامه تسعیر ارز ابلاغ شد و کاهش نرخ تورم شاخص کسب و کار دو دستاورد بزرگ اقتصادی دولت یازدهم پرداخته است.