بحث مهمتر در خصوص حادثه پلاسکو که مافی به آن اشاره نکرده این است که چرا در 4 سال گذشته وزارت مسکن عباس عشق ایرباس با تعللی عجیب بحث بافت های فرسوده را به کلی به دست فراموشی سپرده است.
وزیر مسکن در خصوص عدم توجه به بافتهای فرسوده پاسخگو باشد
به گزارش سرویس سیاسی عصر امروز حادثه ناگوار ساختمان پلاسکو در حالی وارد سومین روز خود شده است که اصلاح طلبان مرده خور، بجای پاسخگویی به عدم توجه به بافت های فرسوده ی کلانشهرها از جمله تهران از سوی دولت، به فرافکنی روی آورده اند.
بنا بر این گزارش پروانه مافی که روزی خود فرماندار بوده است بدون توجه به موانع قانونی برخورد با املاک تولیدی و تجاری از سوی شهرداری ها، اکنون در سمت نماینده تهران با عدم تذکر وظیفه دولت در بحث بازسازی بافت های فرسوده گفته است که: " حادثه پلاسکو قابل پیش‌بینی بود، شهرداری پاسخگو باشد!"  
به گزارش خبرنگار ما، رادیو فردا ارگان سازمان سیا که به انعکاس سخنان وی پرداخته بود با ذوق زدگی تمام افزوده است: " وقوع حادثه پلاسکو انتقادهای زیادی را نسبت به عملکرد شهرداری تهران به دنبال داشته و برخی از کابران شبکه‌های اجتماعی با نوشتن هشتک هایی خواستار استعفای محمد باقر قالیباف، شهردار تهران شده اند!
این رادیو در ادامه به نقل از پروانه مافی نماینده اصلاح طلب مجلس آورده است: " ساکنان ساختمان پلاسکو «بارها» گزارش داده بودند که «این ساختمان درحال ریزش است» اما شهرداری به این هشدارها «توجهی نکرده» و باید نسبت به وقوع چنین حادثه‌ای پاسخگو باشد." 
این نماینده مرده خور و اصلاح طلب مجلس که البته نگفته چرا تاکنون سخنان مردم را بازتاب نداده است و الان چنین حرفهای می زند! و همچنین بدون اشاره به اینکه اسناد تذکرهای شهرداری به خوبی نشان از هشدارهای جدی این سازمان داشته ولی آنچه که باعث این حادثه شده این است که تعطیلی مراکز تجاری فرسوده «تبعات اجتماعی» دارد و قوانین موجود درباره اختیارات شهرداری برای تخلیه این مجتمع‌ها نیز «غیرشفاف» است از عوامل اصلی این حادثه بوده است به فرافکنی روی آورده است.
و البته بحث مهمتر در خصوص حادثه پلاسکو که مافی به آن اشاره نکرده این است که چرا در 4 سال گذشته وزارت مسکن عباس عشق ایرباس با تعللی عجیب بحث بافت های فرسوده را به کلی به دست فراموشی سپرده است.
به گزارش عصر امروز قطعا مقامات دولت حسن روحانی که تا کنون خود را مبرای از این حادثه دانسته و واکنشی به آن نشان نداده اند باید پاسخ بدهند که چرا دولت با بازی سیاسی با شهرداری تهران نسبت به جان و مال مردم بی تفاوت بوده و در عین حال با ندادن هزینه های مصوب قانونی به شهر تهران حقوق شهروندی را نیز نقض کرده است.
قطعا اگر دولت، شهرداری تهران را یاری می کرد و با پرداخت حقوق مصرح قانونی، این ارگان را برای خرید تجهیزات آتش نشانی و سایر خدمات اجتماعی یاری می داد و یا وزارت مسکن و شهرسازی به بحث بافت های فرسوده توجه جدی می کرد شاید الان چنین با جان و مال مردم تهران بازی نشده بود.