جاری شدن فاضلاب زنگ خطری برای سلامت مهرنشینان شهرک فدک شاهرود/ گلایه مردم از بدعهدی پیمانکارانReviewed by on Jan 14Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش ایران ویج به نقل از خبرنگار نسل شاهوار شاهرود طرح مسکن مهر در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد با هدف…
جاری شدن فاضلاب زنگ خطری برای سلامت مهرنشینان شهرک فدک شاهرود/ گلایه مردم از بدعهدی پیمانکاران
به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش ایران ویج به نقل از خبرنگار نسل شاهوار شاهرود طرح مسکن مهر در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد با هدف خانه دار شدن اقشار کم درآمد و مستاجر تصویب و به مرحله اجرا در آمد.
در این طرح سعی دولت بر آن بود تا با واگذاری زمین رایگان خانه سازی را تشویق کند. زمین های در نظر گرفته برای اجرای پروژه مسکن مهر در حاشیه شهرها بود و برخی پیمانکاران در قالب شرکت تعاونی مسئولیت ساخت این پروژه ها را بر عهده گرفتند. اما در این مسیر مشکلات و معضلاتی در زمینه زیرساخت های اولیه، امکانات گوناگون نظیر آب، برق، گاز، فضاهای بهداشتی و درمانی، فضاهای آموزشی، فضاهای ورزشی، فضای سبز و تفریحی، مساجد و بدعهدی برخی پیمانکاران که پول های مردم را دریافت کرده اما هنوز خانه ها را تحویل نداده اند یا در ساخت واحدها کوتاهی کرده و آنطور که تعهد کرده بودند کار را به اتمام نرساندند بوجود آمد.
مشکلات مطرح شده ذیل بخشی از درد دل ساکنان شهرک فدک شاهرود یکی از شهرک های حاشیه نشین این شهر است.
عدم نصب آسانسورها پس از سه سال سکونت
آقایی که ساکن واحدهای ساخته شده توسط شرکت عمران نعیم است به خبرنگار ما گفت: ۵۴ سال سن دارم و تمام پس انداز و سرمایه خود را دادم و یکی از این واحدها را در ارکیده ۱۹ خریداری کردم اما پس از سه سال که در این مجتمع سکونت داریم هنوز آسانسور نصب شده است.
وی با بیان اینکه پول آسانسورها از مالکان واحدها اخذ شده است اظهار کرد: در طبقه چهارم سکونت دارم و مجبورم در طول روز چندین بار از این پله ها رفت و آمد کنم، بعضی اوقات توانی برای رفت و آمد برای من و خانواده باقی نمی ماند، از طرفی پول اینکه منزل را عوض کرده و خانه ای جدید خریداری کنم ندارم، تازه با وجود این همه مشکلات کدام خریداری حاضر می شود که خانه بدون آسانسور در طبقه چهارم را خریداری کند.
عدم وجود کانال کولر در برخی واحدهای مسکن مهر شهرک فدک
خانم مهدوی یکی دیگر از ساکنان این مجتمع است، وی با اشاره به عدم وجود یک کانال کولر در واحدهای مجتمعی که سکونت دارند بیان کرد: شرکت عمران نعیم که پیمانکار ساخت مجتمع های ما بود برای سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان ها پکیج و اسپیلت در نظر گرفته است و پیش بینی حتی یک کانال کولر را نکرده است در صورتی که واحدهای ساخته شده توسط شرکت تعاونی های دیگر این مشکل را ندارند.
وی اظهار کرد: خانواده هایی که در مسکن های مهر سکونت دارند از اقشار کارگر و کم درآمد هستند حقوق چند ماه یک کارگر باید برای خرید اسپیلت هزینه شود؟
این بانوی ساکن در شهرک فدک شاهرود عدم نصب حفاظ برای پله ها، عدم نصب آسانسور، سیم کشی های، به کارگیری درب های معمولی به جای درب های ضد حریق و ضد سرقت را از دیگر مشکلات واحدهای مسکونی محل سکونتش عنوان کرد.
عدم سیم کشی برق و عدم نصب نرده های حفاظ راه پله ها
سید احمد حسینی یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر شهرک فدک است، وی که در بخش فنی یکی از شرکت های شاهرود مشغول به کار است و یک فرزند دو سال و نیم دارد گفت: پس از ازدواج هر بار با دریافت وام و قرض مرحله به مرحله پول شرکت تعاونی را واریز کردم اما پیمانکار با بدعهدی واحدها را دیر تحویل داد تا اینکه شب عید سال ۹۵ به دلیل سر رسیدن موعد اجاره خانه قبلی در حالیکه هنوز سیم کشی برق راه پله ها به اتمام نرسیده و آسانسورها نصب نصب نشده بود به واحد خودمان نقل و مکان کردیم.
وی ادامه داد: در طبقه سوم ساکن هستم و زمانی که در مجتمع مان ساکن شدم فقط یکی دیگر از همسایه ها در طبقه دوم به تازگی آمده بود، شب و در زمان تاریکی هوا با روشن کردن چراغ موبایل از پله ها رفت و آمد می کردیم و همچنان نیز وضعیت بدین صورت است، پیمانکار سیم کشی برق راه پله ها را انجام نداده است و نرده های محافظ راه پله ها را نصب نکرده است.
با کمترین بارندگی خیابان های آسفالت نشده گل آلود می شود/ عدم وجود فضای سبز
خانم بانی یکی دیگر از ساکنان واحدهای مسکن مهر شهرک فدک شاهرود است، وی نیز با گلایه از تعهد پیمانکاران در ساخت و تحویل واحدهای مسکونی علیرغم تعهداتی که داده بودند بیان کرد: در واحدهای مجتمعی که ما سکونت داریم به جای ایزوگام از یک نوع عایق در سرویس های بهداشتی استفاده شده است که باعث می شود آب سرویس های بهداشتی به واحدهای کناری و واحدهای پایین سرایت کرده و باعث نم کشیدن دیوارهای منازل آنها شود.
وی با اشاره به عدم آسفالت برخی از معابر و خیابان ها گفت: با کمترین بارندگی خیابان ها پر از گل می شود و رفت و آمد و تردد برای ساکنان به سختی انجام می شود، تاکسی های شهری به این شهرک تردد نمی کنند و تنها اتوبوس در ساعاتی خاص رفت و آمد می کند و ساکنام مجبورند یا با وسایل نقلیه شخصی تردد کنند و یا اینکه رفت و آمد خود را با ساعات تردد اتوبوس هماهنگ کنند.
ای بانوی ساکن در شهرک فدک ادامه داد: هیچگونه فضای تفریحی و فضای سبزی برای ساکنان این شهرک در نظر گرفته نشده است و هیچ مدرسه ای برای بچه ها در این شهرک وجود ندارد.
جمع آوری نامطلوب زباله تا سرریز شدن چاه فاضلاب در خیابان
مهدی غیاثی یکی دیگر از ساکنان شهرک فدک شاهرود با اشاره به وضعیت نامطلوب جمع آوری زباله در این شهرک اظهار کرد: معابر و خیابان ها پر از آشغال است، پلاستیک های زباله در سر کوچه ها گذاشته می شود و حیوانات موذی با پاره کردن پلاستیک ها باعث پخش زباله ها و انتشار آلودگی بیشتر می شوند
وی ادامه داد: در کوچه نرگس ۲۹ چاه فاضلاب دقیقا زیر ستون برق هست و سرریز شده و آب فاضلاب در خیابان جاری شده است، بوی نامطبوع فاضلاب باعث ناراحتی و اعتراض تمام ساکنان شده اما هیچ کس رسیدگی نمی کند.