رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه جدال رسانه‌ای و دعوای سایتی و روزنامه‌ای بین وزرای سابق و فعلی راه و شهرسازی حکم سم برای منافع ملی را دارد، تاکید کرد: مجادله‌های رسانه‌ای باعث می‌شود که بخش زیادی از توان دولت صرف نقد از مسکن مهر شود و بنابراین بنده درجایگاه نماینده ملت و نیز رئیس کمیسیون عمران به این دو وزیرهشدار می‌دهم که دست از این رویه بردارند، چرا که این امر سبب ناامیدی متقاضیان مسکن مهر می‌شود.
محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه بنده در جایگاه نماینده ملت و رئیس کمیسیون عمران مجلس به وزرای فعلی و پیشین راه وشهرسازی اخطار و هشدار می‌دهم که دست از جدل‌های رسانه‌ای بردارند،گفت: به نظر می‌رسد که این مجادله‌های روزنامه‌ای باعث می‌شود که انرژی زیادی از عباس آخوندی صرف نقدهای مکرر از مسکن مهر شود.
این نماینده مجلس تاکید کرد: جدال رسانه‌ای بین وزرای فعلی و پیشین راه وشهرسازی حکم سم برای حوزه مسکن دارد و از این نظر انتظار می‌رود که این دو به این رویه خود پایان دهند.
رضایی کوچی در همین حال اظهار داشت: البته بنده تاکنون چندین بار به وزیر راه و شهرسازی تذکر داده ام و به ایشان خاطرنشان کرده‌ام که بهتراست توان خود را به جای نقد مسکن مهر برروی تکمیل این پروژه متمرکزکند و همچنین به وزیر سابق راه وشهرسازی نیز متذکر می‌شوم کل وکل‌های رسانه ای را کنار بگذارد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس  مبنی بر برگزاری مناظره بین وزرای فعلی و پیشین راه وشهرسازی گفت: ممکن است برگزاری مناظره فرصتی را فراهم کند که ابعاد مختلف مسکن مهر و اختلاف نظرها درباره این پروژه اندکی شفاف سازی شود اما درعین حال نیز بیم آن می‌رود که برگزاری مناظره باعث تشدید اختلاف‌ها و دامن زدن به دعواهای مربوط به مسکن مهر شود و از این نظر می‌بایست با در نظرگرفتن ابعاد مختلف در این زمینه اقدام کرد.
وی خطاب به عباس آخوندی گفت: مسکن مهر پروژه ای است که درتیراژ میلیونی ساخته شده است و بنابراین نمی‌توان منکر آن شد و باید با نگاه واقع بینانه و دیدن توامان نقاط ضعف و قوت آن نسبت به تکمیل آن اقدام کرد.
رضایی کوچی درعین حال گفت: مجادله‌های لفظی بین دو وزیر برسر مسکن مهر حکم سم برای منافع ملی را دارد و باعث ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم و متقاضیان این پروژه می‌شود؛ بنابراین بنده بنا دارم در اولین دیدارم با وزیر راه وشهرسازی مجددا در اینباره با ایشان مذاکره کنم.
وی با بیان اینکه عرصه عمرانی از جمله جایگاه‌هایی است که نیاز به اقدامات عملی واجرایی دارد و طرح تئوری‌های نقادانه برای این حوزه به هیچ وجه جایز نیست درعین حال خاطرنشان ساخت: وزیر راه وشهرسازی باید با اقدامات عملی درجهت تکمیل واحدهای نیمه کاره این پروژه و تامین خدمات زیربنایی و روبنایی آن اقدامات لازم را انجام دهد و این پروژه هر ایرادی که داشته باشد درنهایت مردم خودشان درک خواهند کرد و از این رو نیازی وجود ندارد تا با جدال رسانه‌ای در رد یا دفاع از مسکن مهر برآییم و قضاوت در اینباره را باید به مردم بسپاریم.
رضایی کوچی در پایان اظهارات خود با تاکید براینکه با توجه به اینکه گروه‌های مسکن مهر اقشارآسیب پذیرجامعه هستند دولت باید تمام توان و پتانسیل خود را برای تکمیل این واحدها متمرکز کند، اظهار داشت: نمی توان منکر آن شد که با توجه به تلاطم های اقتصادی وگرانی لحظه‌ای بسیاری از کالاهای مرتبط با مسکن ،اختلال‌های زیادی در روند احداث و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر ایجاد می‌شود اما به هرحال دولت می‌بایست در چنین شرایطی راه‌کارهای برون رفت از چالش‌های مسکن مهر را پیدا کند و برای تکمیل واحدهای بر زمین مانده مسکن مهر اقدامات عملیاتی انجام دهد.