دولت چطور حرف از آزادي بيان و حق مسکني ميزند که خودش در عمل کاري نکرده است/ دولت غني سازي 20 درصد را هر چه سريعتر آغاز کند
نائب رييس کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به اينکه هدف از ارائه منشور حقوق شهروندي به دليل نزديک شدن به انتخابات است گفت: در دولت يازدهم به طور آشکار مباحثي همچون آزادي بيان و حق مسکن مردم ناديده گرفته شده حال چطور توانسته اند اين موارد را در منشور حقوق شهروندي بيان کنند.
شکست دولت در وعده هاي قبلي خود علت ارائه منشور حقوق شهروندي/ دولت چطور حرف از آزادي بيان و حق مسکني ميزند که خودش در عمل کاري نکرده است/ دولت غني سازي 20 درصد را هر چه سريعتر آغاز کند
به گزارش پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار به نقل از  شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سيد ناصر موسوي‌لارگاني در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به محقق نشدن وعده‌هايي که دکتر روحاني قبل از پيروزي در انتخابات داده بودند گفت: خيلي از وعده‌هايي که دولت يازدهم به مردم دادند حقيقتاً عملي نشد و مردم تو اين سه سال و نيم که از مدت رياست جمهوري دکتر روحاني مي‌گذرد همچنان چشم‌به‌راه عملياتي شدن وعده‌هاي ايشان هستند.
نائب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس  به بيان برخي عملکردهاي دولت روحاني که آن‌ها را از هدف اصلي دور انداخت اشاره و افزود: در اين مدت رئيس‌جمهور و هيئت دولت بيشتر دنبال سياه نمايي  و تخريب دولت قبلي بودند البته ما نمي‌گوييم عملکرد دولت قبلي صحيح  و قبلي هيچ مشکلي نداشته اما اين‌طور که ما همه‌چيز را سياه ببينيم واقعاً اين‌طور نبوده و لذا  در اين سه سال و نيم که دولت در رأس کار بود بيشتر دنبال اين مسئله بود.
وي با اشاره به محقق نشدن وعده‌هاي دولت يازدهم  در خصوص برجام اظهار کرد:  دولت يازدهم  چشم دوخته بود به بحث مذاکرات و نتيجه برجام که با به نتيجه رسيدن برجام يک تحول و گشايشي ايجاد بشود و آن وعده 100 روزه‌اي که در رابطه با مسائل اقتصادي و معيشتي مردم داشت عملياتي کند که برجام هم با آن عدم پايبندي به تعهدات طرف مقابل و تمديد تحريم‌ها شکست خورد.
موسوي لارگاني  بابيان اينکه خود مذاکره‌کنندگان هم به نقض برجام اشاره کردند  گفت:  خود مذاکره‌کنندگان هم اعلام کردند بحث تمديد تحريم‌هاي 10 ساله داماتو نقض آشکار برجام است و از طرفي يک سري تعهداتي را ما به در خصوص برجام به آن عمل کرديم حقيقتاً ضرري براي کشور بود.
وي خاطرنشان کرد: دولت با توجه به اينکه در وعده‌هاي قبلي خود نتيجه نگرفته است حال با نزديک شدن  انتخابات دوره دوازدهم رياست جمهوري ، بحث حقوق شهروندي را مطرح کردند که خيلي از اين موارد در دولت يازدهم به آن عمل نشده است.
وقتي منتقدان برجام را بي سواد مي دانيد چه آزادي بياني وجود دارد
نائب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس  با اشاره به بندهاي موجود در حقوق شهروندي ارائه شده به مردم گفت: در حقوق شهروندي به آزادي بيان اشاره شده است و اين در حالي است که اين امر در دولت دکتر روحاني محقق نشده است به‌عنوان‌مثال  وقتي ما ميگوييم آزادي بيان ، آزادي بيان فقط براي يک گروه نيست يعني يک گروه فقط صحبت کنند اما اگر منتقد برجام آمد انتقاد کرد متهم به بي‌سوادي شود
وي با اشاره به آوردن بحث حق مسکن براي شهروندان ايراني در منشور حقوق شهروندي اظهار کرد: وقتي مسکن مهري که نقطه عطفي براي مستضعفين جامعه بود و بعد از سالها با مبلغ کمي مي‌توانستند صاحب‌خانه شوند را دولت يازدهم را طرح مزخرفي اعلام مي‌کنند و آن وعده‌اي که خود دولت مي‌دهد به‌عنوان مسکن اجتماعي و يک وعده توخالي و بي‌نتيجه مي‌شود و ما هيچ حتي نشانه‌اي هم از آن وعده مسکن اجتماعي نديديم اينجا تقريباً يک‌جوري با فرمايشات خودرييس جمهور و فرمايشات بعضي از دولتمردان منافات دارد.
منشور حقوقق شهروندي بايد به تصويب نمايندگان و تاييد شوراي نگهبان مي رسيد
موسوي لارگاني  به بيان يکي ديگر از ايرادات منشور حقوق شهروندي پرداخت و اظهار کرد: نکته ديگر اينکه بعضي از اين بندهايي که به آن اشاره‌شده قطعاً بايد از طريق مجلس شوراي اسلامي و تصويب نمايندگان و با تاييد شوراي نگهبان عملياتي بشود و به نتيجه برسد.
علت ارائه منشور حقوق شهروندي به دليل نزديک شدن به انتخابات است
وي خاطرنشان کرد: هدف از ارائه منشور حقوق شهروندي بيشتر به خاطر انتخابات آينده است که يک جوري وعده وعيدي به مردم داده شود که اگر در بحث برجام موفق نشديم يک چنين برنامه‌اي داريم.
نائب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس بابيان اينکه دولت براي توجيه ناتواني‌هاي خود بهانه‌هاي واهي مي‌آورد گفت: اين در همه دولت‌ها هم بوده است که ناتواني خودشان را به گردن ديگران مي‌اندازند و  مي‌گويند نگذاشتند و  نمي‌گذارند که ما يک چنين کاري را انجام دهيم .
کار صحيحي نيست که دولت شکست خود را به گردن ديگران بيندازد
رئيس مجمع نمايندگان اصفهان  تصريح کرد: بالاترين مقام در کشور ما مقام معظم رهبري است که همواره همه دولت‌ها را تاييد کرده و بعضي وقت‌ها حتي اگر کوتاهي‌هايي هم که داشتند ناديده گرفته و تائيد کرده به‌عنوان‌مثال  در بحث مذاکرات هسته‌اي حضرت آقا فرمودند: علي‌رغم اينکه به اين مذاکرات خوش‌بين نيستم اما مذاکره کنيد و همچنين بيان کردند من در جريان جزئيات نيستم دخالت هم نکردم کليات مذاکره را آقا تائيد کردند و نکته ديگر اين است که مقام معظم رهبري در بحث تائيد مذاکرات در بحث مذاکره با امريکا نظر خاصي نداشتند .
موسوي لارگاني ادامه داد: حالا ما مي‌بينيم وقتي‌که برجام شکست مي‌خورد علي‌رغم اينکه چندين مرتبه خود رئيس‌جمهور مي‌گفتند مسئوليت مذاکرات به عهده من است گفتند ما هيچ مذاکره و هيچ امضايي نکرديم مگر اينکه با نظر مقام معظم رهبري بوده درحالي‌که واقعاً اين‌طور نبوده و مقام معظم رهبري در جزئيات برجام دخالتي نداشتند و اگر دخالت داشتند نمي‌آمدند بگويند کاري که باعجله و شتاب بشود همين نتيجه آن مي‌شود که به‌نوعي به مجلس هم برمي‌گشت که مجلس هم يک مقدار با شتاب و عجله اين کار را انجام دادند و به صحبت‌هاي نمايندگان مخالف اين طرح  توجهي نکردند.
دولت هر چه سريعتر ماده 3 ، طرح دو فوريتي برجام را عملياتي کند
وي با اشاره به تصويب طرح دوفوريتي مجلس در بحث برجام گفت: مجلس در بحث برجام يک طرح دوفوريتي را تصويب کرده که خود مقام معظم رهبري هم به ماده 3 اين طرح اشاره داشتند که ماده 3 اين طرح را دولت عمل کند.
نائب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس افزود: اجراي ماده 3 به اين نحو است که وقتي‌که طرف مقابل تعهدات را  نقض کرد دولت مکلف است که سريعاً بحث غني‌سازي را از سر بگيرد و به بحث غني‌سازي بيست‌درصدي ادامه دهد. 
وي در پايان با اشاره به بيانات رهبري در خصوص برجام گفت:  ترامپ در در دوره تبليغات خود مي‌گفت من پايم به کاخ سفيد برسيد برجام را پاره مي‌کنم که حضرت آقا فرمودند ما آتش مي‌زنيم و دراين زمينه وظيفه دولت مشخص و روشن است و هر چه سريع‌تر بايد بحث ازسرگيري غني‌سازي شروع شود.