رئیس دادگستری شهرستان پردیس گفت: ماهانه 200 پرونده مسکن مهر در دادگستری پردیس تشکیل می‌شود.
شعارسال: با حضور جواد قیاسی جانشین معاون اجتماعی و پیشگیری وقوع جرم دادگستری کل تهران، حیدر فتاحی دادستان عمومی و انقلاب، فرید ضرغامی رئیس دادگستری، مرتضی حیدری فرماندار، فرمانده انتظامی و فرمانده سپاه، شهرداران پردیس و بومهن، روسای ادارات راه و شهرسازی، محیط زیست، بهداشت، مالیات، بهزیستی و... شهرستان پردیس در محل سالن اجتماعات دادگستری شهرستان پردیس برگزار شد.
بنابراین گزارش این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و سرود ملی کشورمان آغاز شد، سپس فرید ضرغامی رئیس دادگستری شهرستان پردیس ضمن خیر مقدم به حضار اظهار داشت: طبق برنامه شورای عالی پیشگیری از جرم پیش‌بینی شده برنامه ملی نیز در این زمینه اجرا شود.
وی افزود: ما نیز به پیروی از این شورا در شهرستان پردیس این شورا را تشکیل دادیم و امروز اولین جلسه آن برگزار می‌شود.
ضرغامی ادامه داد: در گذشته مشکلات عدیده‌ای مانند ساخت‌و‌سازها در شهر بومهن به دلیل پلاک‌های ثبتی بزرگ و مشاعی بودن سندها امکان اخذ جواز برای ساخت‌و‌سازها وجود نداشت که در سکوت مسؤولان شهرداری در سال‌های گذشته افرادی چندین واحد آپارتمان را بدون در نظر گرفتن طرح تفصیلی و تراکم پیش‌بینی شده ساختند.
رئیس دادگستری شهرستان پردیس اضافه کرد: به همین دلایل پرونده تخلفات این ساختمان‌ها در کمیسیون ماده صد بالغ بر 3 هزار پرونده تشکیل شد.
وی تصریح کرد: این افراد عمدتاً نمی‌توانستند به تعهدات خود مبنی بر تنظیم سند عمل کنند و پیرو آن خریدارها به مسائل مالی خود پایبند نبودند که تمام این موارد امروز در دادگستری پردیس به پرونده تبدیل شده است.
ضرغامی اظهار کرد: تشکیلات دادگستری که از سال 1392 در پردیس با دو نفر قاضی و دادستان و بنده راه‌اندازی شد امروز با 20 قاضی هم ظرفیت رسیدگی به این حجم بالای پرونده ها وجود ندارد.
رئیس دادگستری شهرستان پردیس افزود: پرونده‌های حقوقی نیز در زمینه مسکن مهر پردیس پرونده‌های زیادی در این دادگستری تشکیل می‌شود که این تشکیلات پاسخگوی این حجم از اختلاف، مشکل، دعوا‌ و جرم نیست.
وی ادامه داد: در گذشته این موارد را می‌شد با یک تدبیر مدیریت کرد تا امروز با این حجم بالای پرونده در زمینه‌های حقوقی روبرو نباشیم تا بخش عمده‌ای از وقت همکارانم، توان مردم و... درگیر این مسائل نباشد.
ضرغامی اضافه کرد: در مسکن مهر پردیس و پس از روند واگذاری‌ها اعلام کردند به لحاظ قانونی امکان نقل و انتقال وجود ندارد، که با اعلام این موضوع و محدود شدن این اقدام، بسیاری از بنگاه‌ها اقدام به دلالی و فروش امتیاز مسکن مهر کردند.
رئیس دادگستری شهرستان پردیس تصریح کرد: این اقدام غیرقانونی افراد مختلفی را درگیر انتقال امتیاز مسکن مهر کرد که ماهانه از 150 تا 200 پرونده کیفری و حقوقی در این خصوص در دادگستری تشکیل می‌شود.
وی اظهار کرد: اقدامات و عملکرد مسؤولان اگر در گذشته به طور دیگری رقم می‌خورد تا این انتقال‌ها در جایی ثبت می‌شد هیچ زمانی منتهی به این حجم پرونده و این مشکلات نمی‌شد.