معاون اقتصادی استاندار قزوین پروژه مسکن مهر را یکی از پروژه‎های عظیم عمرانی در سطح کلان کشور دانست و افزود: استان قزوین در کنار قطب بزرگ صنعتی بودن می‌تواند به یک قطب گردشگری در کشور تبدیل شود.
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین در ۲۹امین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: این شورا فرصتی است برای تعامل بیشتر ارکان دولت و بخش خصوصی تا بتوانند از یک سو به رفع موانع کسب و کار بپردازند و از سوی دیگر سبب تسهیل فعالیت‌های اقتصادی شوند. 
حبیبی با اشاره به رسالت این شورا در رابطه با بخش خصوصی عنوان کرد: دستگاه‎های اجرایی باید مشکلات خود را در قالب دستورالعمل و قانون به این شورا ارایه کنند تا شورا بتواند با استفاده از خرد جمعی برای رفع موانع و مشکلات موجود چاره و راهکاری اتخاذ نماید. 
معاون اقتصادی استاندار قزوین پروژه مسکن مهر را یکی از پروژه‎های عظیم عمرانی در سطح کلان دانست و گفت: این پروژه توانست با دو رسالت مهم یکی در اختیار قرار دادن مسکن ارزان قیمت به متقاضیان و نیازمندان و همچنین استفاده از ظرفیت ادارات در راستای خانه‌دار شدن افراد گام بزرگی بردارد. 
وی تاکید کرد: متاسفانه این پروژه مثل سایر پروژه‌های بزرگ، دیگر دارای نواقص و مشکلاتی است که مردم را متضرر کرده؛ باید با کمک همه مدیران و با استفاده ازظرفیت‎های موجود استانی در راستای تکمیل آن، اقدام و همکاری لازم صورت پذیرد. 
سند جامع گردشگری استان قزوین تدوین شود
معاون اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به ظرفیت‌های استانی در تحقق بخش اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: صنعت کفش یکی از ظرفیت موجود در شهرستان دانسفهان است که باید مورد توجه مسئولان واقع شود. 
وی ادامه داد: این صنعت شهرستانی باید تبدیل به یک صنعت استانی شود و بازار فروش این محصول فراهم شود تا هم مایه دلگرمی تولیدکنندگان و هم موجب ایجاد اشتغال بیشتر جوانان شود. 
حبیبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت نوپا و جوان در استان یاد کرد و افزود: اساس گردشگری انتقال فرهنگ، آداب و رسوم و مهمان‌نوازی هر شهر به گردشگران و مسافران است. 
وی خاطرنشان کرد: گردشگری یک علم و یک اقتصاد تاثیرگذار در معیشت مردم است؛ باید از این ظرفیت موجود در استان استفاده کرد . 
این مسئول یادآور شد: حذف مالیات برارزش افزوده هتل‌ها، اختلاف اتاق اصناف با سازمان میراث فرهنگی، عدم وجود طرح جامع گردشگری در استان و وجود برخی از موازی‌کاری‌ها در ادارات از جمله موانع موجود در بخش گردشگری است که باید با تعامل و همفکری برطرف شودو.
وی در پایان بیان کرد: استان قزوین در کنار قطب بزرگ صنعتی بودن می‌تواند به یک قطب گردشگری در کشور تبدیل شود.
انتهای پیام/2002