وزارت مسکن و ساخت‌و‌ساز سنگاپور (BCA) با مشارکت پژوهشگاه ملی بارکلی در آمریکا آزمایشگاهی برای آزمایش مصالح ساختمانی راه‌اندازی کرده است.
به گزارش Consbank، کشور سنگاپور به مدت بیش از یک دهه در زمینه ساخت‌و‌ساز‌های سبز و دوستدار طبیعت فعالیت کرده است. با نگاهی اجمالی به پروژه‌های در حال اجرا و پایان‌یافته در سطح شهر نمونه‌های متعددی از باغ‌های عمودی در سازه‌های بلند‌مرتبه و آپارتمانی می‌بینیم که با هدف کاهش آلاینده‌های شهری، تعدیل دمای سازه‌های سطح شهر (نظر به آب‌و‌هوای شرجی این کشور) و کاهش مصرف انرژی بنا شده است. 
در نتیجه رشد این فناوری‌، وزارت مسکن و ساخت‌و‌ساز سنگاپور به پشتوانه کسب استاندارد لید (LEED) توسعه فضای سبز شهری از انجمن ساختمان‌های سبز در آمریکا ، فعالیت‌های خود را وارد مرحله جدیدی کرده است. این نهاد دولتی با همکاری پژوهشگاه ملی بارکلی در آمریکا پژوهشگاه و آزمایشگاهی پیشرفته برای آزمایش مصالح ساختمانی راه‌اندازی کرده است. این آزمایشگاه بزرگ در بررسی شرایط اقلیمی مختلف و تحقیق در رابطه با نحوه ساخت و بهره‌مندی از مصالح در ساختمان‌ها کمک فراوانی خواهد داشت که در تمام حوزه‌های نما، راهکار‌های کاهش مصرف انرژی، خلق مصالح ساختمانی جدید و مواردی از این دست بهره‌برداری خواهد شد. 
آزمایشگاه اصلی این مرکز مجهز در 132 مترمربع و تمام مجموعه با بودجه 3 میلیون و 170 هزار دلار بنا شده است. در این آزمایشگاه تجهیزات ویژه‌ای برای آزمایش مصالح در شرایط ویژه و استثنایی پیش‌بینی شده است. از جمله این موقعیت‌ها باید به چرخش 360درجه‌ای اتاق اشاره کرد که برای آزمایش فوق‌تخصصی مصالح در فشار‌های سازه‌ای و کشف طول عمر آن به کار می‌رود. همچنین چندین دستگاه بزرگ لرزه‌ساز و هواساز مصنوعی برای تشخیص مقاومت سازه‌های ماکت در این آزمایشگاه قرار دارد. علاوه بر آزمایش‌های حوزه فضای سبز در رابطه با راهکار‌های پیشرفته نورپردازی، نما‌های ویژه و مصالح گوناگون نیز تحقیقاتی در این آزمایشگاه انجام می‌شود. شایان ذکر است که این ساختمان در 10 طبقه و آزمایشگاه یادشده در طبقه هفتم واقع شده است.