مديرعامل بانک‌مسکن از آغاز آزمايشي اجراي طرح پيش‌فروش با همکاري دو انبوه‌ساز خبر داد و گفت:پيش‌خريدار با توجه به پيشرفت کار، مبالغي را به حساب اماني بانک مسکن واريز مي‌کند.
آغاز اجراي آزمايشي طرح پيش‌فروش مسکن/واريز مبالغ به حساب اماني
به گزارش پايگاه خبري تحليلي کياربيدار به نقل از خبرگزاري مهر:
محمدهاشم بت‌شکن در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طرح پيش‌فروش مسکن، قانوني است که در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده و لازم‌الاجرا است؛ البته براي اجراي اين طرح، بانک مسکن، متقاضي و انبوه‌ساز طرح، در تعامل با يکديگر هستند.
مديرعامل بانک مسکن افزود: بر اساس مفاد اين طرح، انبوه‌سازي که تمايل به فروش واحدهاي خود را داشته باشد، براي آگهي پيش‌فروش بايد از وزارت راه و شهرسازي مجوز دريافت کند؛ به نحوي که انبوه‌ساز پس از دريافت مجوز، از طريق ساز و کارهاي لازم براي نظارت بر اين طرح، پيش‌فروش را انجام مي‌دهد، در همين راستا بانک مسکن با افتتاح يک حساب اماني مي‌تواند در اين طرح نقش‌آفريني کند.
بت‌شکن به اهميت نقش بانک مسکن در طرح پيش‌فروش مسکن پرداخت و تصريح کرد: پيش‌خريدار با توجه به پيشرفت کار، مبالغي را به حساب اماني بانک مسکن واريز مي‌کند و اين بانک، بر برداشت‌هاي مبالغ نظارت مي‌کند.
وي گفت: در حال حاضر، بانک مسکن اجراي طرح پيش‌فروش مسکن را با دو انبوه‌ساز به صورت آزمايشي آغاز کرده و در صدد است تا بازخوردهاي اجراي طرح را دريافت و براي اجراي بهتر آن، برنامه‌ريزي داشته باشد.