استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری وزارت نیرو مشکلات مربوط به انشعابات طرح های مسکن مهر استان برطرف می شود.
به گزارش کبنا، سید موسی خادمی در دیدار نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر با بیان اینکه رفع مشکلات مسکن مهر استان باید مرتفع شوند، افزود: مشکلات مربوط به طرح های مسکن مهر استان در سه شهر یاسوج، دوگنبدان و دهدشت جمع بندی و رقم اعتبار مورد نیاز آنها نهایی می شود.
وی ادامه داد: پس از جمع بندی نهایی مشکلات و اعتبار موردنیاز با تنظیم تفاهم نامه ای توسط مدیرکل دفتر فنی استانداری و با مشارکت راه و شهرسازی و آب و فاضلاب استان در راستای تخصیص اعتبار و رفع این مشکلات که عمدتا مربوط به انشعابات آب و فاضلاب، برق و محوطه سازی هستند برنامه ریزی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطابق با مصوبه این نشست با حضور نماینده تام الاختیار وزیر نیرو و پس از تنظیم تفاهم نامه ۶۰درصد اعتبار موردنیاز تکمیل و افتتاح طرح های مسکن مهر استان توسط وزارت نیرو و ۴۰درصد مابقی از محل فروش اراضی اداره کل مسکن و شهرسازی استان و منابع استانی تامین می شود.
خادمی افزود: در نشستی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اراضی قابل فروش توسط این اداره مشخص و لیست خواهد شد و ۴۰ درصد سهم استان از طریق فروش این اراضی تأمین می شود و در صورت نیاز از منابع استانی نیز در این زمینه تخصیص داده می شود.
راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هم در این نشست از ثبت ۵ هزار و ۱۲۷ درخواست انشعاب برق، در واحدهای مسکن مهر خبر داد وگفت: از این تعداد ۲هزارو ۵۶۳ انشعاب نصب شده است.
کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز در این جلسه گفت: از ۵ هزار و ۱۲۷واحد مسکن مهر، هزار و ۶۸۰ واحد آن تحویل داده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت:حداقل تا دو ماه بعد از تامین انشعابات آب، فاضلاب، برق و گاز، دو هزار واحد مسکن مهر به مالکان واگذار خواهد شد.
علی مردانی با بیان اینکه آورده مردم در مسکن مهر ۴۷میلیارد تومان بوده است افزود: بیش از ۱۳میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل انشعابات این واحدها مورد نیاز است.
نماینده قائم مقام وزیر نیرو نیز در این نشست خدمت به مردم به ویژه متقاضیان مسکن مهر را یک اصل دانست و گفت: رفع مشکل انشعابات طرح مسکن مهر استان در این سفر در حال پیگیری است.
امیرکمالی افزود: اتصال مسکن مهرهای شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران به خط انتقال آب و فاضلاب و انشعابات برق در اولویت وزارت نیرو قرار دارد.
گفتنی است مجموع طرح های مسکن مهر استان اعم از واحدهای تحت نظارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان پنج هزار و ۹۹۷ واحد است.