شیراز- ایرنا- بخشدار اوز لارستان گفت: شهرک فیشور برای ساخت مسکن جوانان این روستا تدارک دیده شده و افراد ذینفع ساخت منزل خود را در شهرک فیشور آغاز و از ساخت مسکن در زمین های خارج از طرح جدا خودداری کنند.
بخشداراوز:شهرک فیشوربرای مسکن جوانان آماده شده، خارج ازطرح خانه نسازید
به گزارش ایرنا، محمدحسین آتش فراز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات روستای فیشور بخش اوز گفت:برای آماده سازی 12 هکتار زمین در پروژه ساخت مسکن جوانان فیشور، مبلغ 250 میلیون تومان هزینه شده است.
دراین جلسه که با حضور معاون استاندارفارس و فرماندار ویژه لارستان انجام شد،ناصر زائری رئیس بنیاد مسکن لارستان هم گفت:در این روستا تعداد 1576 جلد سند منازل با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک لارستان صادر شده است.
وی با بیان اینکه در این روستا دو شهرک برای ساخت مسکن جوانان طراحی گردیده است؛ گفت:تاکنون 317 قطعه زمین جهت افراد واجد شرایط و فاقد مسکن واگذار شده است که این افراد یکسال و نیم فرصت دارند که منازل خود را بسازند و در ادامه همان مقدار تمدید خواهد شد و در نهایت اگر در طول این سه سال ساخت و سازی توسط فرد صورت نگیرد، زمین مورد نظر پس گرفته و به فرد دیگری واگذار خواهد شد.
رئیس بنیاد مسکن لارستان مبلغ وام برای ساخت مسکن روستایی را 20 میلیون تومان اعلام کرد.
وی از خیرین خواست برای ساخت مسکن محرومین و مستضعفین توسط بنیاد مسکن وجه نقد خود را به حساب 100 امام واریز کنند.
شاکر عبدی رئیس شورای اسلامی فیشور اقدامات و کارهای انجام شده توسط دولت و خیرین در فیشور را بیان کرد.
وی اهم این کارها را آبرسانی از سد سلمان فارسی، تاسیس خانه فرهنگ ، کتابخانه ، درمانگاه شبانه روزی ، سالن سرپوشیده ورزشی،سالن آمفی تاتر، واگذاری 103 هکتار زمین برای پارک جنگلی،رفع تصرف زمین،ایجاد فضای سبز به متراژ 30 هزار متر مربع، افزایش محدوده و الحاق به طرح هادی به متراژ 20 هکتار ذکر کرد.
عبدی همچنین اهم مشکلات و نیازمندی های این روستا را نبود نمایندگی ادارات بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) با وجود 128 مددجو،تامین آب جهت احداث پارک جنگلی،ساماندهی منازل ساخته شده در خارج از طرح،افزایش محدوده و الحاق طرح زمین های مالکین به طرح هادی ، بهسازی و آسفالت کوچه ها عنوان کرد.
جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان هم در سخنانی حضور مسئولین در مناطق روستایی و بررسی مسائل و مشکلات مردم ، را از وظایف خود و مسئولین شهرستان دانست.
وی نشست مردم و مسئولان در روستاها را با هدف شناسایی مشکلات و توانمندی ها عنوان کرد و افزود: مسئولان برای اینکه بتوانند مشکلات را شناسایی کنند باید در کنار مردم قرار بگیرند.
خبرنگار: داوود عسکرپور ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده