نائب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ساخت و ساز مسکن به خودی خود اتفاق نمی افتد و در گام اول باید محرک هایی برای جذب سرمایه در این بخش بوجود آید.
هادی بهادری نائب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به ثبات سیاسی موجود انتظار می رود که به مرور زمان سیاست های دولت به سمت فعال سازی بازارهای سازنده و ورود سرمایه به این بخش ها پیش رود.
وی با بیان اینکه مهار تورم از جمله سیاست های دولت تدبیر و امید به شمار می رود،گفت: طی سال های اخیر تورم دو رقمی حاکم بر اقتصاد منجربه کاهش قدرت خرید و سردرگمی سرمایه داران در بازار شده بود که مهار آن می تواند گره گشای این مسئله باشد.
نائب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به رونق مجدد بازار مسکن اظهار کرد: مسکن علاوه بر نیاز واقعی افراد، کالای سرمایه ای در اقتصاد به شمار می رود و قطعا رونق ساخت و ساز، موجب فعال سازی بسیاری از صنایع مولد و وابسته می شود.
وی در خصوص تاثیر افزایش ساخت و ساز بر شرایط خروج از رکود بازار مسکن افزود: افزایش ساخت و ساز به خودی خود اتفاق نمی افتد و نیازمند هدایت سرمایه به این سمت است، لذا اتخاذ سیاست هایی برای تشویق سرمایه داران به این سمت، در اولویت همه مسائل قرار دارد.