مازندمجلس: قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از افتتاح یک‌هزار و 100 واحد مسکن مهر فاز هشت پردیس تا پایان آبان‌ماه خبر داد.
مازندمجلس:احمد اصغری‌مهرآبادی امروز در حاشیه بازدید از مسکن مهر شهر جدید پردیس در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: از جمله پیگیری‌ها برای رفع مشکلات مسکن مهر، اخذ دستور کمک 130 میلیارد تومانی در جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور برای تکمیل، آماده‌سازی، محوطه‌سازی و تسریع در تکمیل و تحویل مسکن مهر پردیس بوده است.
وی در خصوص روند دریافت این مبلغ نیز گفت: همه به این مورد که دولت از نظر مالی دچار مشکل است واقف هستند، اما به دلیل اهمیت بالای مسکن مهر شهر جدید پردیس و به جهت توپوگرافی، موقعیت و تعداد واحد به ما وعده پرداخت این مبلغ داده شده است و ما نیز پیگیر دریافت آن هستیم.
اصغری‌مهرآبادی افزود: در قانون ساماندهی و آئین‌نامه‌های این قانون هزینه‌های آماده‌سازی برعهده متقاضیان است، اما این هزینه‌ها جوابگوی کارهای انجام شده نیست و مردم نیز توان پرداخت این مبالغ را ندارند.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ادامه داد: به همین خاطر نیز از دولت برای آماده‌سازی کمک خواستیم و علاوه بر این نیز با فروش و یا تهاتر اراضی شرکت عمران می‌توانیم کمکی به پروژه‌های مسکن مهر پردیس داشته باشیم.
اصغری‌مهرآبادی ادامه داد: علاوه بر کمک دولت درخواست کمک از محل یارانه‌های مسکن مهر را داشتیم که تاکنون هیچ‌گونه مبلغی دریافت نشده است اما با پیگیری‌های انجام شده در صورت واریز این مبلغ قطعاً برای تکمیل، آماده‌سازی، محوطه‌سازی و دیوار حائل به شهر جدید پردیس کمک خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه عزم دولت برای تکمیل و تحویل مسکن مهر است، امیدواریم با پیگیری‌هایی که صورت گرفته این مبلغ و یا بخشی از آن تا پایان ماه جاری به حساب واریز شود.
وی ادامه داد: 4 هزار و 500 واحد مسکونی در فاز 11 پردیس افتتاح شده است و بلوک‌های زیادی نیز آماده شده و امکان تحویل وجود دارد.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر بیان کرد: مدیرعامل شرکت کوزوو (گوگچن) امروز وعده داد که در تمام فاز 11 متقاضیانی که آورده خود را به مبلغ اعلام شده 32 میلیون و 900 تومان برسانند، قرارداد پنج‌برگی را با امضای سازنده دریافت می‌کنند و در صورت تکمیل 39 میلیون و 750 هزار تومان کلید واحدهای خود در زون افتتاح را تحویل خواهند گرفت.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اضافه کرد: با توجه به تعامل امروز فضا برای اخذ قرارداد پنج‌برگی مهیا شده است و همچنین طی این گفت‌وگو مقرر شد در هر بلوکی که مدیر آن معرفی می‌شود، حداکثر ظرف مدت یک هفته بلوک و واحدها تحویل مدیر و متقاضیان شود.
اصغری‌مهرآبادی اضافه کرد: همچنین طی این بازدید مقرر شد ظرف مدت 40 روز آینده تمام 76 بلوک اعلام شده به همین صورت و به‌طور کامل در اختیار مردم قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: تحویل پروژه افتتاح شده زمان‌بر است اما با توجه به تعامل انجام شده قرار شد به‌صورت فشرده ظرف مدت 40 روز بلوک‌ها به مردم واگذار شود؛ اما این بدون همکاری متقاضیان زون‌های افتتاح ممکن نخواهد بود؛ متقاضیان باید با تکمیل آورده خود به این زون نقل‌مکان کنند تا عوامل شرکت کوزو از زون چهار خارج شوند.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اضافه کرد: طی بازدید از زون‌های افتتاح فاز هشت پردیس، واحدهای تکمیل‌شده را بررسی کردیم که در صورت نصب المک گاز در پروژه امیرساوالان این زون نیز قابلیت افتتاح خواهد داشت و به همین دلیل کمکی را برای این پروژه در نظر گرفتیم.
اصغری‌مهرآبادی بیان کرد: امیدواریم تا پایان آبان‌ماه، حدود یک‌هزار و 100 واحد در فاز هشت پردیس و پروژه امیرساوالان افتتاح شود که این مژده خوبی برای متقاضیان این فاز است.