رئیس بخش زلزله شناسی مرکزتحقیقات راه، مسکن وشهرسازی بااشاره به عوارض فرونشست زمین دراطراف دکل های فشارقوی ورامین گفت: درصورت عدم رسیدگی به این مساله،شاهد قطع سراسری شبکه برق خواهیم بود.
به گزارش صبح تهران به نقل از خبرگزاری مهر: علی بیت اللهی افزود: مطالعات کارشناسان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نشان می دهد که در صورت ادامه فرونشست در معین آباد ورامین، به دکل های فشار قوی این منطقه آسیب وارد شده و به تبع آن شبکه برق سراسری قطع می‌شود.
 به گفته مدیر بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با توجه به خطرات احتمالی تداوم فرونشست در منطقه ورامین و قطعی برق، از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به مسئولان وزارت نیرو هشدار داده شده است.
وی ادامه داد: به علت شکاف های عمیق ایجاد شده در منطقه معین آباد، ادامه آبیاری غرقابی در مزارع این منطقه امکان پذیر نیست و باید سیستم آبیاری بارانی از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی جایگزین شود.
بیت اللهی اظهار داشت : فرونشست در  ورامین تاثیراتی را در مسیر خط راه آهن تهران- مشهد به همراه داشته است و مرکز تحقیقات درحال مطالعه میزان و چگونگی این تاثیرات است.  
این مقام مسئول به دلایل پدیده فرونشست در معین آباد اشاره کرد و گفت: برداشت فراوان آب در منطقه ورامین و آبیاری باغ های پسته، افت فشار ایستابی و کاهش آب های زیرزمینی موجب فرونشست زمین شده و عوارض آن خطوط برق، راه آهن، زمین های کشاورزی، مناطق مسکونی و ... را فراگرفته است.
وی تصریح کرد:  فرونشست زمین در پایتخت بیشتر در مناطق جنوب غربی، جنوب تهران و ورامین مشاهده می شود البته در سایر مناطق کشور از جمله سمنان، کرمان و ... هم وجود دارد اما به دلیل آنکه در تهران این پدیده در نزدیکی مراکز جمعیتی رخ می دهد بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.