به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان دهاقان، علی اصغر قاسمیان فرماندار شهرستان دهاقان در جلسه گردهمایی مأموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ این شهرستان به تبیین جایگاه مأموران سرشماری پرداخت و اظهار داشت: تعهد سازمانی، امانت‌داری و حفظ اسرار مردم از مهم‌ترین مواردی است که باید مأموران سرشماری نهایت دقت را نسبت به آن‌ها داشته باشند.
وی تصریح کرد: مأموران سرشماری با اتکا به مهارت‌های کسب‌شده در دوره آموزشی و دقت در به‌کارگیری آن‌ها در عملیات میدانی، نقش بسزایی در میزان موفقیت این طرح عظیم ملی خواهند داشت.
رئیس سرشماری عمومی شهرستان دهاقان یادآور شد: نحوه تعامل و برخورد مناسب مأموران سرشماری با مردم از مهم‌ترین مسائل است، بنابراین مأموران آمارگیر باید با خوش‌رویی رفتار مردم‌پسند داشته باشند.
قاسمیان تأکید کرد: لازم است مأموران سرشماری نفوس و مسکن در ثبت اطلاعات و آمار، نهایت دقت را داشته باشند زیرا برنامه‌ریزی مسؤولان بر مبنای نتایج همین سرشماری‌ها انجام می‌شود.   
وی اضافه کرد: مأموران سرشماری با در نظر گرفتن شئون اسلامی و قانونی در برخورد با مردم، مدیریت زمان را نیز در نظر گیرند.
فرماندار شهرستان دهاقان بابیان اینکه مشارکت عمومی در سرشماری یک وظیفه همگانی است، افزود: انجام سرشماری به شیوه اینترنتی باید در اولویت قرار گیرد و مردم با مشارکت بالا به‌ این روش ثبت‌نام کنند.