گردهمایی بررسی موانع صدور اسناد مالکیت موقوفات با حضور حجت الاسلام محمد حاتمی معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام محمدصادق اکبری رییس کل دادگستری هرمزگان، حجت الاسلام منصور هاشمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ، ذاکری مدیر کل بنیاد مسکن ، هاشمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک و اسناد ، ذاکری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و همچنین رؤسای ادارات ثبت اسناد، منابع طبیعی و همچنین بنیاد مسکن در سالن اجتماعات اداره کل بنیاد مسکن هرمزگان برگزار شد.
به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان ، گردهمایی بررسی موانع صدور اسناد مالکیت موقوفات با حضور حجت الاسلام محمد حاتمی معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام محمدصادق اکبری رییس کل دادگستری هرمزگان، حجت الاسلام منصور هاشمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ، ذاکری مدیر کل بنیاد مسکن ،  هاشمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک و اسناد ، ذاکری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان و همچنین رؤسای ادارات ثبت اسناد، منابع طبیعی و همچنین  بنیاد مسکن در سالن اجتماعات اداره کل بنیاد مسکن هرمزگان برگزار شد.
همایش 5 جانبه با عنوان بررسی موانع صدور اسناد مالکیت موقوفات با هدف بررسی موانع و رفع مشکلات صدور اسناد مالکیت موقوفات برگزار و مقرر شد هر پیشنهادی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه در راستای صدور اسناد مالکیت در حوزه شهری و روستایی با این اداره همکاری شود.
در این گردهمایی، حجت الاسلام منصور هاشمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان به وجود 2 هزار موقوفه در استان اشاره‌کرد و گفت: نیمی از موقوفات در استان هرمزگان فاقد سند مالکیت است.
وی با اشاره به دیدار اخیر مدیران و رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور با مقام معظم رهبری گفت: ایشان اهتمام ویژه ای به سازمان اوقاف و امور خیریه داشتند و فرمودند: از سازمان اوقاف و امور خیریه حمایت کرده و می‌ کنم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که امامزادگان بابد به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود، بیان داشت: نقش روحانیون در نهادینه کردن خواسته رهبری بسیار مهم است و علمای دینی باید برای تحول در بقاع بیش از پیش فعالیت کنند
حجت الاسلام هاشمی گفت: یکی از موقوفات استان بنام موقوفه ناصری است که سالیانه بیش از 1 میلیارد تومان درآمد دارد و در راستای برگزاری مراسم عزاداری، خرید کتبیه و ساخت اماکن مذهبی و سایر موارد هزیمه می شود
وی با بیان اینکه وقف، اهمیت و جایگاه جایگاه ویژه‌ای در دین اسلام داشته و دارد، اظهار داشت: باید با برنامه ریزی مناسب درآمد موقوفات استان را افزایش دهیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان تأکید کرد: موقوفات هرمزگان در حال تحول هستند و این تحول بستگی به فرهنگ سازی علما در جامعه دارد.
وی تصریح کرد: برکات وقف در زندگی دنیوی و آخرت بر هیچ کس پوشیده نیست، به عنوان مثال موقوفه ناصری در هرمزگان با گذشت 133 سال از فوت آن مرحوم، هنوز دارای برکات اخروی برای وی است.
حجت الاسلام محمدصادق اکبری، رییس کل دادگستری هرمزگان نیز در این گردهمایی از آمادگی کامل این دستگاه برای حل مشکلات صدور سند مالکیت برای موقوفات استان خبر داد و  گفت: املاکی که بلامعارض باشد در مرحله اول نسبت به صدور سند اقدام کنند و در صورتی که معارض داشته و معارض فاقد جنبه قانونی داشته باشد و تنها هدف از این اقدام، قانون شکنی باشد به عنوان مجرم شناخته می شود.
همچنین مدیران منابع طبیعی، ثبت اسناد و بنیاد مسکن هرمزگان هم مشکلات و دیدگاه‌های خود برای صدور سند مالکیت موقوفات استان را مطرح کردند.
گفتنی است در پایان این گردهمایی مقرر شد موقوفات فاقد سند مالکیت که منفعتی و دارای درآمد بوده برای اخذ سند در اولویت قرار گیرند و سپس موقوفات انتفاعی نظیر مساجد، حسینیه ها و آب انبارها سند دار شوند و مدت بازبینی در خصوص چگونگی عملکرد ادارات نیز در مدت زمان سه ماه آینده پیش بینی شده است.