پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : 
از سال گذشته بازار مسکن افزایش قیمتی چشمگیر را به همراه کاهش معاملات تجربه کرد. افزایش قیمتی که بسیاری آن را نتیجه افزایش نرخ ارز و تلاطم این بازار می دانستند. تورمی که گرانی مصالح ساختمانی را به دنبال خود آورده بود با سوداگری در بازار مسکن همراه شد وضعیت آشفته ای را برای این بازار به ارمغان آورد.
هرج و مرج در بازار تا حدی بالا گرفت که چند ماه قبل درج قیمت ها در سایت ها فروش آنلاین ممنوع شد تا بیش از این به گرانی ها در این بازار دامن زده نشود.
در حالی که دولت به دنبال تصویب طرح های مختلف مالیاتی برای سامان دادن به بازار مسکن، مقابله با سوداگری و مهم تر از همه جبران کاهش درآمدهای نفتی خود در سال ۹۸ است اما به نظر می رسد مقاومت های زیادی برای مقابله با تصویب این طرح ها وجود دارد.
اوایل تیرماه هم وزیر اقتصاد از آمادگی این وزارتخانه برای تهیه یک صندوق که به متقاضیان وام رهن بدهد خبر داد، طرحی که چند روز قبل مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن خبر از منتفی شدن آن داد زیرا بانک مرکزی به نوع عقد تسهیلات آن ایراد گرفته بود.
رکود بازار مسکن در گرانی طبیعی است
یک مشاور املاک که در محدوده نیاوران فعالیت می کند، گفت: رکود در گرانی طبیعی است اما این به این معنی نیست که هیچ معامله ای انجام نمی شود. در این منطقه تورم نسبت به مناطق دیگر کمتر بوده است، مثلا آپارتمانی که قبلا متری ۲۵ میلیون قیمتش بوده الان به متری ۴۵تومان رسیده است اما می دانم در پونک قیمت ها سه برابر و یا بیشتر شده است.