در اخبار 20:30 یکشنبه 6 مرداد شبکه دو سیما آمده بود که برخی وب سایت ها با درج بهای مسکن و ایجاد موج رسانه ای، در افزایش قیمت ملک به ویژه مسکن نقشی پررنگ و تاثیرگذار داشته اند. نقشی که باعث ایجاد حباب تورمی در بازار مسکن شده و بر التهاب آن افزوده است. برای بررسی صحت و سقم این ادعا به سراغ محمد تقوی بنیانگذار آژانس های املاک دلتا و مدیر وب سایت دلتا رفته ایم. وب سایت دلتا اولین سایت حرفه ای در حوزه املاک ایران به شمار می رود. در ادامه پاسخ علمی ادعاهای مطرح شده از زبان این کارشناس بخش اقتصاد بیان شده است.
گزارشی در بخش 20:30 خبر شبکه دو سیما منتشر شده مبنی بر اینکه برخی از وب سایت های پرکاربر و تاثیرگذار، با درج بهای مسکن، در افزایش قیمت آن سهمی تاثیرگذار داشته اند. جنابعالی به عنوان فعال حوزه مسکن و دانش آموخته رشته اقتصاد و بازرگانی چه نظری درباره این ادعا دارید؟ 
با تجربیات این جانب در حوزه مسکن و وب سایت های ملکی و با توجه به تحصیلاتی که در زمینه اقتصاد دارم، مطمئناً وب سایت های املاک که به صورت انبوه کار می کنند، می توانند در تعدیل قیمت ملک نقشی تاثیرگذار داشته باشند. این وب سایت ها بهای ملک را به حداقل قیمت ممکن ارائه می کنند. املاکی که قیمت آنها بالاتر از قیمت معمول است، در مقایسه با ملک های ارزان، قابلیت فروش و بررسی کمتری دارند. بنابراین املاک ارزان تر زودتر هم به فروش می رسند.