قولنامه های دوساله، تعیین حد برای افزایش اجاره بها و... آخرین نمونه طرح هایی هستند که از سوی نمایندگان مجلس آماده شده و به رئیس جمهوری نیز تقدیم شده اند. شرکت های اجاره داری جای بنگاه ها می نشینند و به نمایندگی از مؤجران واحدها را اجاره می دهند.
در قالب این طرح مؤجران از معامله مستقیم با مستأجران منع می شوند و باید از طریق این واسطه ها واحدهای خود را اجاره دهند. قراردادها ۵ ساله خواهد بود و اختیار قیمت گذاری از مالک سلب شده است. «حمل ونقل» نگاهی به دیدگاه کارشناسان در رابطه با این طرح داشته است. طرحی که خانه ها را همانند هتل ها ستاره دار می کند و بر اساس ستاره نرخ اجاره تعیین می شود. نکته قابل تأمل در نظر کارشناسان این بود که هیچ کس به طرح نمایندگان رأی اعتماد نداد و این طرح از سوی نظام کارشناسی استیضاح شد.
موسی غنی نژاد: حقوق مالکیت چه می شود 
حق مالکیت یکی از حقوق بنیادین هر فردی است. این حق جزء حقوق طبیعی است. در اسلام نیز این حق به رسمیت شناخته شده و امکان حذف نقش آن وجود ندارد. هر طرحی باید این حقوق را در نظر بگیرد. اگر طرحی ولو با نیت خیرخواهانه اقدام به نقض حقوق مالکیت افراد کند وجاهت ندارد. دولت و مجلس نمی توانند با هدف حل یک مشکل موجب ایجاد مشکل بزرگ تری شوند. مالکان واحدهای مسکونی باید اختیار دارایی خود را داشته باشند. سلب اختیار از آنها در بازار اجاره اصولی نیست و پیامدهای خطرناکی دارد.