به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز ، «مصطفی قلی خسروی» با اشاره به پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از مستاجران گفت: برای اعطای وام باید مستاجران واقعی شناسایی شوند چرا که مواردی وجود دارد که فرد مستاجر صاحبخانه هم است.
وی با بیان اینکه امن ترین راه برای شناخت مستاجر واقعی کد رهگیری است، گفت: اگر کد رهگیری داشته باشند به این معنا است که مالیات مالک و مستاجر پرداخت شده است. البته در صورت نداشتن کد رهیگری هم می شود از اداره مالیات استعلام کرد که آیا این مالک و مستاجر مالیات بر اجاره را داده است یا خیر؟رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: از قدیم گفته شده است صاحبخانه خوب مستاجر را صاحبخانه نمی کند. درست مثل بعضی ها که خانه های سازمانی دارند و بعد از ۳۰ سال سکونت و هنگام خروج از خانه سازمانی خود مستاجر می شود.
وی ادامه داد: درست است که نیت دولت توانمند سازی مستاجران است اما ما می گوییم این بودجه را در اختیار سازندگان قرار دهید و مستاجر را صاحبخانه کنید حتی اگر آن خانه ۵۰ متر باشد.قلی خسروی پینشهاد داد: برای کمک به مستاجران پیش قسط یکی از خانه هایی که در طرح اقدام ملی ساخته می شود در غالب وام پرداخت شود و بعد مستاجران به صورت ماهانه اقساط خانه را پرداخت کنند.
فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد هفته گذشته در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت صندوق حمایت از مستأجران پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در فصل جابجایی مستأجران قرار داریم و این اقشار در این ایام فشار مضاعفی را تحمل می کنند