به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی سلطان محمدی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: حجم معاملات در این حوزه هم نسبت به ماه های قبل و هم نسبت به ماه مشابه سال گذشته بر مدار کاهشی بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: طبق آمار بانک مرکزی تعداد معاملات در شهر تهران نسبت به ماه گذشته ۱۱٫۲ درصد و نسبت به یکسال قبل با ۳۳ درصد افت مواجه بوده است.

کارشناس حوزه مسکن گفت: این کاهش توام با افزایش سنگین قیمت ها همراه بوده بطوری که متوسط قیمت ها در مردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهر تهران ۶۲ درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: قیمت مسکن در منطقه پنج شهر تهران نسبت به مدت مشابه طی سال گذشته به ۸۲ درصد رسیده است.

سلطان محمدی تصریح کرد: بازار مسکن در حال حاضر به دلیل وجود ابهام، عدم پیش بینی پذیری از آینده و گرانی غیر متعارف در حالت رکود بسر می برد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: افزایش شدید قیمت ها در هیچ بازاری نمی تواند با شیب بالا و بصورت درازمدت استمرار داشته باشد.

این کارشناس حوزه مسکن افزود: رشد قیمت در بازار مسکن طی پنج ماهه گذشته فراتر از انتظار بوده است.

وی در ادامه یادآورشد: عامل گرانی مسکن در حال حاضر ناشی از جو هیجانی و وجود ابهام در بازار است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.