سرویس بازار -
«مصطفی قلی خسروی» با اشاره به کاهش قراردادهای اجاره در بازار املاک کشور یادآور شد: در خردادماه گذشته ۶۰ هزار و ۱۴۱ قرارداد اجاره در دفاتر مشاواران املاک تنظیم و کد رهگیری دریافت شد که در مقایسه با خرداد ماه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته وی، در خرداد ماه سال جاری در مجموع ۱۲۹ هزار و ۸۵۲ قرارداد اجاره و مبایعه نامه برای دریافت کد رهگیری در دفاتر مشاوران املاک کشور ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

نماینده رئیس اتاق اصناف ایران در کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور و رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران بیان کرد: در خرداد ماه سال گذشته در مجموع ۱۳۲ هزار و ۵۴۶ قرارداد اجاره و مبایعه نامه در سطح کشور تنظیم شد که ۵۶ هزار و ۲۵۸ مورد آن مربوط به مبایعه نامه ها و ۷۴ هزار و ۹۳۸ مورد آن مربوط به اجاره واحدهای مسکونی بوده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه خرید و فروش مسکن و اجاره در کشور در خرداد ماه سال جاری روند نزولی داشته است، گفت: آمارها نشان می دهد که تعداد قراردادهای اجاره و خرید و فروش مسکن در پایتخت نیز کاهش داشته و همچنان شاهد روند نزولی آن در تهران بودیم.

خسروی با اشاره به آمار کاهش خرید و فروش مسکن در تهران اظهار داشت: در این ماه ۳۴ هزار و ۶۸۸ قرارداد اجاره و مبایعه نامه در دفاتر مشاوران املاک تهران به ثبت رسید که در مقایسه با خرداد ماه ۱۶ درصد کاهش داشته است.