نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از آشفتگی موجود در بحث سیاست گذاری ها در حوزه مسکن، گفت: با توجه به اینکه اقشار فاقد مسکن در کشور زیاد هستند و سیاست گذاری های غلط در این رابطه بسیاری از ساخت و سازهای موجود در کشور را فاقد متقاضی قرار داده و در حال حاضر آشفتگی در این حوزه بسیار است.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون اساسی تامین مسکن بر عهده دولت است، تصریح کرد: دولت در زمینه تامین مسکن اقشار مختلف جامعه باید طرحی همانند مسکن مهر داشته  باشد تا به این ترتیب اقشار متوسط و ضعیف جامعه که قضر غالب جامعه را تشکیل می دهند صاحب خانه شوند.

ارایه یارانه مسکن راهکارهای خانه دار شدن مردم در دولت دوازدهم

ملکشاهی راد یکی از راهکارهای خانه دار شدن مردم در دولت دوازدهم را ارایه یارانه مسکن خواند و گفت: دولت باید به قانون هدفمندی عمل کرده و طبق آن از محل افزایش حامل های انرژی سهم یارانه مسکن را بپردازد که این خود ابزاری برای حمایت از اقشار متقاضی مسکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه با ارایه یارانه قیمت تمام شده مسکن کاهش خواهد یافت، افزود: دیگر اقدام مهمی که دولت آتی می تواند برای ساماندهی بازار مسکن در دستور کار داشته باشد توجه به افزایش رقم تسهیلات در این حوزه است در این رابطه باید تسهیلات ارزان به متقاضیان پرداخت شود.

ملکشاهی راد با تاکید بر اینکه اهتمام دولت برای ساماندهی بازار مسکن از ایجاد حاشیه نشینی جلوگیری می کند، تصریح کرد: دولت با برنامه مداری در حوزه مسکن می تواند توسعه شهرک ها و شهرهای کوچک را مدیریت کند.

فضای مجازی در بحث مسکن باید از سوی دولت مدیریت شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، در بخش دیگری از اظهارات خود بر نقش فضای مجازی در رونق بازار مسکن تاکید کرد و گفت: دولت باید بحث مسکن را از فضای دلالی خارج کرده و بتواند خرید و فروش در این حوزه را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم نباید اجازه خرید و فروش مستمر مسکن را بدهد، تصریح کرد: در نظر گرفتن مالیات های سنگین بر خرید و فروش های مجدد مسکن می تواند تا حدودی التهاب قیمتی در این حوزه را کاهش دهد.

ملکشاهی راد ادامه داد: باید با سیاست گذاری مشخص از فروش مستمر زمین و مسکن برای بالا بردن قیمت ها جلوگیری شود در غیر این صورت متقاضی واقعی متضرر خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به اینکه فضاهای مجازی تحت کنترل دولت نیست فعالیت سایت ها در حوزه مسکن هم نمی تواند به ایجاد تحول در بحث مسکن منجر شود مگر اینکه دولت به ساماندهی این نوع سایت ها نیز اقدام کند.