بازار مسکن در هفته‌های طی شده از آغاز ایام کاری سال جدید میزبان فایل‌های رهن کامل بسیاری است، به طوری که جست‌وجو در نیازمندی‌های روزنامه‌ها، موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی و آپارتمان‌های موجود در بنگاه‌های ملکی که به‌صورت سنتی فایل شده‌اند، متقاضیان را با انبوه آپارتمان‌هایی روبه‌رو می‌کند که به شکل رهن کامل عرضه شده‌اند.

در عین حال از آنجا که ارزش املاک نوساز و تازه‌ساز در بازار اجاره نیز مانند بازار خرید و فروش مسکن، فاصله نسبتا زیادی از واحدهای کهنه‌ساز دارد، بیشتر فایل‌های رهن کامل بازار کنونی را همین واحدها با سن بنای تا ۵ سال تشکیل می‌دهند.

آمار بدست آمده از نحوه قیمت‌گذاری مالکان املاک نوساز اجاری در فصل بهار نشان می‌دهد که بیشتر این آپارتمان‌ها گزینه مناسبی برای عموم مستاجران به شمار نمی‌آیند، بدلیل اینکه ارزش رهن کامل پیشنهادی اغلب این واحدها، از بهای واقعی اجاره‌بهای ملک بیشتر است.

بر همین اساس در بازار املاک اجاری بهار، بسیاری از فایل‌های رهن کامل تقریبا بی‌مصرف بوده و به کار مستاجران نمی‌آیند. این در حالی است که قیمت‌گذاری در بازار رهن و اجاره آپارتمان قدری منطقی تر و به واقعیت ارزش املاک در هر منطقه نزدیک‌تر می باشد.

برای جستجو در میان صدها هزار آگهی مسکن ثبت شده در سایت‌های ملکی و یا آشنایی با قیمت ملک در بازار می‌توانید از سایت ملک پرداز  استفاده نمایید.