محمد هاشم بت شکن روز سه شنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرای نوسازی 100 واحد مسکونی در بافت فرسوده محله سیروس در منطقه مولوی تهران به خبرنگار ایرنا گفت: در صورتی که با حمایت دولت و موافقت بانک مرکزی میزان سپرده های قانونی این بانک کاهش یابد و دولت با افزایش سرمایه بانک مسکن موافقت کند زمینه لازم برای کاهش 2 درصدی سود تسهیلات خرید مسکن در بافت های فرسوده شهری فراهم می شود.
مدیرعامل بانک مسکن در این مراسم نیز گفت: آمارها نشان می دهد که در 9 ماه نخست سال جاری میزان تسهیلات خرید مسکن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 55 درصد افزایش یافته که از نظر تعداد واحدهای مسکونی رشد 23 درصدی داشته است.
بت شکن گفت: در سال گذشته نیز بانک مسکن برای خرید مسکن 70 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که زمینه خرید 140 هزار واحد مسکونی فراهم شده است.
وی با اشاره به عملکرد صندوق پس انداز خانه یکم گفت:تاکنون 334 هزار نفر در این صندوق سپرده گذاری کرده اند که 60 هزار میلیارد ریال تجهیز منابع شده است و هر 6 ماه سپرده های این صندوق دو برابر افزایش می یابد.
بت شکن افزود: در بودجه سال 97 قرار است دولت 2500 میلیارد تومان در بانک مسکن سپرده گذاری کند و 2500 میلیارد تومان نیز بانک مسکن تامین کند تا از محل 5 هزار میلیارد تومانی منابع مالی سالی 100 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری ساخته شود و با تسهیلات 50 میلیون تومانی که به متقاضیان عرضه می شود، سود تسهیلات آن در این بافت ها 8 درصد به مدت 12 سال بازپرداخت خواهد شد.
وی گفت: یکی از برنامه های مهم بانک مسکن در آینده پرداخت وام 20 میلیون تومانی قرض الحسنه به خریداران واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری است به شرط اینکه متقاضیان و زوجین جوان در صندوق پس انداز خانه یکم سپرده گذاری کنند.
بت شکن افزود: تامین منابع مالی برای ساخت واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری سالی 100 هزار واحد، یکی دیگر از برنامه های مهم بانک مسکن است و بانک آمادگی دارد منابع مالی آن را برای انبوه سازان و شرکت های ساختمانی به ازای هر واحد با 40 میلیون تومان تسهیلات تامین کند.
در این مراسم با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت بهسازی شهری ایران و معاونین وزارت راه شهرسازی، عملیات اجرایی ساخت 100 واحد مسکونی در منطقه سیروس در یکی از محله های جنوب شهر تهران آغاز شد. 
گروه سرمایه گذاری بانک مسکن تامین مالی این پروژه را بر عهده دارد تا پس از دو سال این محله در جنوب با هویت ایرانی و اسلامی بازافرینی شود.