دغدغه سمن‌ها به گوش مسئولان استانی رسانده می‌شود/ در حال پیگیری دارایی‌ها و املاک سازمان ملی جوانان هستیم 
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش گفت: همه دغدغه های سمن ها در سفرهای استانی به مسئولان استانی از جمله استاندار گفته می شود. 
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست صمیمانه نمایندگان سمن های استان ایلام و فارس گفت: تشکل های مردم نهاد شکل خوبی گرفته و از نظر کمی رشد خوبی کرده اند.
او ادامه داد: نظرات و صحبت های سمن ها با وزیر ورزش و جوانان  توسط وزیر محترم در جلسات هیات دولت گفته می شود و همچنین همه دغدغه های سمن ها در سفرهای استانی به مسئولان استانی از جمله استاندار گفته میشود.
تندگویان ادامه داد: ما در حوزه های مختلف برای معرفی سمن ها با  مشکل مواجهیم و خیلی از ارگان ها حتی با مفهوم سمن ها اشنا نیستند، همچنین در لایه های بالا پیگیر معرفی سمن ها به مسئولان هستیم. 
معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه گفت: مشغول تدوین تفاهم نامه ای با وزارت کشور هستیم تا هرچه سریع تر مشکل شناسه سمن ها هم حل شود.
او ادامه داد:با مسئولان مختلف از جمله معاون علمی و فناوری، رییس جمهوری و وزیر ارتباطات جلساتی برای معرفی و استفاده از ظرفیت های سمن ها داشتیم.
تندگویان ادامه داد:با نیروهای مسلح برای موضوع سرباز مهارت و موضوع امریه فعالان سمن ها در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم در همین راستا به فعالان سمن ها کمک هایی کنیم. 
او ادامه داد:  همچنین در حال پیگیری دارایی ها و املاک سازمان ملی جوانان هستیم تا بتوانیم در بحث خانه های جوانان زودتر به نتایج خوبی برسیم. 
معاون ساماندهی امور جوانان ادامه داد:موضوع تفکیک ورزش از جوانان در مجلس و در کمیسیون های مختلف در حال بررسی است اما سمن ها باید در معرفی نقش موثر خود وارد شوند و با مذاکره مسئولان محلی، آن ها را با حوزه جوانان و فعالیت های خود اشنا کنند تا  بتوانند در بحث احیای  حقوق آنان و تسهیل مناسبات شان کمک کننده باشند . 
او ادامه داد: در خصوص خانه جوانان اعتبارهای لازم به شهرستان ها تخصیص داده شده است و در برخی موارد پیگیر املاک و دارایی های سازمان ملی جوانان هستیم تا سریع تر بتوانیم خانه های جوانان را در شهرستان های مختلف در اختیار جوانان قرار دهیم . 
تندگویان افزود:تشکل ها نباید خانه جوانان را مکانی برای استقرار دائمی خود بدانند ، با دستور وزیر ورزش و جوانان سه تا از معاونت های وزارت در بحث خانه جوانان در گیر شده اند تا این موضوع سریع تر به نتیجه برسد . 
او ادامه داد: نشستی را با وزیر اموزش پرورش داشتیم تا در خصوص اموزش های لازم برای جوانان در حوزه های مختلف کارهای مشترکی صورت بگیرد. 
تندگویان در پایان تاکید کرد: در دیدار هایم با استان ها و مذاکراتی که با استانداران داشته ایم،  جلسات با سمن ها و حضور نمایندگان سمن ها در ستاد های ساماندهی امور جوانان را پیگیر شده ام.