در سال جاری هدف‌گذاری کرده‌ایم تا زمین ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شامل مسکن اجتماعی، مسکن مهر، مسکن اجاره‌ای، اجاره به شرط تملیک و انواع موضوعات مسکنی که طبق قانون تعریف شده را تامین کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۲۵ درصد از کل ۱۰۰ هزار واحد مربوط به طرح مسکن اجتماعی است که اجرای این طرح توسط خیرین مسکن‌ساز، کمیته امداد امام خمینی (ره) و دیگر دستگاه‌ها بوده که این موضوع طی نامه‌ای به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: وظایف ما در سازمان ملی زمین و مسکن، تامین زمین برای اجرای طرح مسکن اجتماعی است که بیشترین توافق و تفاهم را نیز برای اجرای طرح مسکن اجتماعی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن طرح مسکن اجتماعی را در خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد موثر دانست و گفت: در مصوبه اجرای طرح مسکن اجتماعی نکته‌ای که مغفول مانده و از قلم افتاده، قیمتی است که باید واحد مسکونی در اختیار متقاضیان برای مسکن اجتماعی قرار گیرد؛ این مسئله به سازمان ملی زمین و مسکن ابلاغ نشده است.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: طبق آخرین تفاهم‌نامه‌ای که طی روزهای گذشته با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشتیم پیشنهاد مشترکی به هیات وزیران ارائه شد تا زمین واحدهای مسکونی به صورت قیمت تمام‌شده باشد، چون در اختیارات و شرح وظایف هیات وزیران تعیین این قبیل موارد وجود دارد.

عظیمیان افزود: بنا به تصمیم هیات وزیران مقرر شد تا قیمت مسکن اجتماعی به صورت تمام‌شده در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.