به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، به دلیل اوج‌گیری نقل و انتقال مستاجران در تابستان سال جاری بازار مسکن به شدت متشنج شده و صاحب خانه‌ها با سواستفاده قرار دادهایشان را تمدید می‌کنند.

بر اساس این خبر، ملکی مشاور املاک اظهار کرد: در حال حاضر قیمت‌های اجاره در مناطق جنوبی شهر ۳۰ درصد افزایش یافته و کمتر مالکی واحد خود را رهن می دهد.  تمدید کردن در برخی موارد به نفع مستاجران است و در برخی موارد خیر.

شواهد نشان می دهد قیمت ملک تا سال آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.  قیمت‌های اجاره امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافت و هیچ نظارتی هم انجام نشد.

عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد: بین ۷ تا ۱۰ درصد افزایش اجاره‌بها منطقی است. به‌علت عدم افزایش قیمت مسکن مالکین ارزش قیمت مسکن را با سود بانکی مقایسه نکنند و انصاف را در قیمت اجاره‌بها رعایت کنند.

به گزارش جامعه خبر، حسن سرحدی کارشناس مسکن گفت: کمبود سرانه ملی و افزایش بیکاری دلایل افزایش قیمت اجاره به شمار می‌رود. به همین دلیل در برخی از مناطق تهران اجاره بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.  دولت باید هرچه سریعتر وضعیت بازار مسکن را بهبود بخشد.