عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که رکود مسکن بحرانی شده است، گفت:بسیاری از واحدهای ساخته شده خالی از سکنه هستند چون حوزه مسکن دچار یک اشباع قیمتی شده که این وضعیت توان خرید مسکن را از مردم گرفته است. 
عبدالکریم حسین زاده با بیان این‌که معضل عدم تحرک در بخش مسکن تبدیل به بحران شده است، اظهار کرد: تا زمانیکه نقشه راه اجرایی و عملیاتی و همچنین سیاست گذاری دقیق و مشخص در حوزه مسکن نداشته باشیم امکان خروج مسکن از رکود وجود ندارد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی با اشاره به آمار بالای خانه های خالی در کشور، افزود: در حال حاضر بسیاری از واحدهای ساخته شده خالی از سکنه هستند چون حوزه مسکن دچار یک اشباع قیمتی شده که این وضعیت توان خرید مسکن را از مردم گرفته است.
وی ادامه داد: البته بسیاری از واحدهای خالی از سکنه موجود در کشور لوکس بوده و به دلیل توان مالی کم مردم متقاضی ندارند. هم‌اکنون در تهران دود 300 تا 500 هزار واحد واحد مسکونی خالی وجود دارد که از این تعداد بخشی اشباع قیمتی شده و در مناطق 1، 2 و3 واحدهای لوکس هستند که قیمت های بالایی داشته و به همین دلیل متقاضی ندارند.
عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین با اشاره به برخی زمزمه ها در خصوص رونق بازار مسکن در سال جاری، گفت: کاهش صدور پروانه های ساختمانی در سال جاری نشانی از رونق در این بازار نمی دهد.