کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه بازار مسکن همچنان بی رمق است ، گفت : دولت برای رونق بخشی به این بازار باید سیاست های جدیدی تعیین کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ امین قنبری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: بازار پول از جمله عوامل بی رونقی حال حاضر در بازار مسکن است.
وی با بیان اینکه بازار پول (سپرده‌گذاری بانکی) رقیب اصلی بازار مسکن محسوب می‌شود، اظهار داشت: انتظار بر این بود با کاهش رسمی سود سپرده‌های بانکی به عدد ۱۵ درصد حجم زیادی از نقدینگی به سمت و سوی بازار مسکن روانه شود که متاسفانه چنین نشد.
کارشناس بازار مسکن با اشاره به این جمله که بازار پول رقیب اصلی بازار مسکن است نه طلا و بورس گفت:: رقابت بین بازار مسکن و پول در ایران به نسبت سایر بازار‌ها بسیار شدید و نفس گیر است.
وی در ادامه با بیان اینکه پرداخت سودهای بدون ریسک غیر رسمی بلای جان رونق بازار مسکن شده است، افزود: متاسفانه هم اکنون در کنار سودهای رسمی (۱۵ درصد) سودهای غیر رسمی با درصد‌های بالاتر (۲۰ درصد) به سپرده گذاران در سیستم بانکی پرداخت می‌شود.
قنبری اظهار داشت: پرداخت سودهای بالا از سوی بانک‌ها موجب شده مردم و سرمایه گذاران تمایل چندانی به سرمایه گذاری در حوزه بازار مسکن از خود نشان ندهند.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه در حال حاضر رقابت بین بازار پول و مسکن در ایران به دلیل پرداخت سودهای نامتعارف چندان سالم نیست، یادآورشد: شکوفایی بازار مسکن در گرو کاهش سودهای بانکی اعم از رسمی و غیر رسمی است بنابراین می‌طلبد بانک‌ها سودهای غیر رسمی و نامتعارف را به سطح ۱۵ درصد یعنی سود رسمی نزدیک کنند.