یک کارشناس مسکن گفت: بخش مسکن، نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع و اجرای برنامه‌های مالی و اصلاح ساختارها است. 
اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ بیت الله ستاریان در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: در دولت یازدهم برنامه های بخش مسکن، منجر به خروج از رکود نشد. چرا که دولت در این بخش به اصلاح ساختار ها توجه نکرد.
وی افزود: در بخش مسکن نیازمند تدوین برنامه جامعی هستیم و در این بخش می بایست اصلاح ساختارها مورد توجه قرار گیرد و قوانین متناسب تدوین و اجرا شود.
این کارشناس بخش مسکن با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم تصریح کرد: دولت یازدهم در بخش مسکن فقط به مطرح کردن شعار بسنده کرد و در این زمینه ساخت مسکن اجتماعی مورد توجه قرار گرفت. اما باید توجه داشت ساخت چند هزار مسکن راه حل خروج از رکود نیست.
ستاریان در بخش دیگری از صحبت خود اظهار داشت: انتظارها در سال گذشته این بود که بخش مسکن از رکود خارج شود. چرا که افزایش فروش نفت چنین سیگنالی را ایجاد می کرد. اما تاخیر در اجرای برجام و برطرف نشدن مشکلات بانکی منجر به این شد که مسکن در سال 95 شاهد رونق نباشد. پیش بینی می شود در دوره بعد از انتخابات در بخش مسکن شاهد رونق باشیم.
وی ادامه داد: به نظر می رسد شرایط از نظر اقتصادی به ثبات رسیده است و همین موضوع زمینه سرمایه گذاری در بخش مسکن را افزایش می دهد. چرا که مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای امن تلقی می شود و در شرایط ثبات جذابیت بیشتری دارد.